fbpx

מדריך – מסלול לטיול בפיליפינים

מסלול לטיול בפיליפינים

הקדמה

המדריך הזה מפרט מפרט מידע על טיול בפיליפינים 


מוזמנים/ות לבקר באינסטגרם שלי לתכנים נוספים שלא עולים באתר.

ל-15% הנחה ומדריך התקנה והפעלה לחבילות אינטרנט מוזלות לחו״ל דרך airalo, לחצו כאן

לדף ההטבות שלי לחצו כאן

מחפשים/ות ביטוח נסיעות? נחלים עושים לכם השוואת מחירים בין כל חברות הביטוח ומוצאים לכם את הפוליסה הכי משתלמת ומותאמת לצרכים שלכם – לחצו כאן

לכתבות נוספות בבלוג לחצו כאן

 

 

 

 

 

 

 

 

 


מידע חשוב

ויזה – אין צורך, אבל יש צורך למלא טופס כניסה אינטרנטי למדינה לפני שאתם ממריאים ואותו תצטרכו להציג כבר בצ׳ק אין, הטופס חינמי וקל למילוי ותוכלו למצוא אותו בקישור הזה. נכון לאוגוסט 2023 אין דרישות או מגבלות קורונה, אך זה יכול להשתנות ועליכם לבדוק זאת לפני הנסיעה. שימו לב שבכניסה למדינה תצטרכו להציג כרטיס טיסה של טיסה שיוצאת מהפיליפינים.

ביטחון אישי – בפיליפינים ביקרתי פעמיים – פעם אחת לבד ופעם אחת בזוג. כשטיילתי לבד כאישה הרגשתי מאד בטוחה ובאופן כללי, הביטחון האישי של תיירים בפיליפינים הוא גבוה למדי. עם זאת, זהו איננו תחליף לשכל ישר – שימו עין על הרכוש שלכם ועל עצמכם. נשים – אל תסתובבו לבד בלילה באזורים ריקים ולא מתויירים. בנוסף, אם כבר יש מקום שצריך להקפיד בו מעט יותר על ביטחון אישי הוא מנילה, העיר הבירה. מדובר בעיר גדולה, וכן תוכלו להיתקל בכייסות וכדו׳, אבל ככלל מדובר בעיר בטוחה.

איך מגיעים?

נכון לאוגוסט 2023 אין טיסות ישירות לפיליפינים, אף על פי ששנה שעברה היה תכנון לפתיחת קו ישר עם Air Philippines אבל זה לא יצא לפועל, אז הדרכים הן: לנסוע להונג קונג/ אבו דאבי (אמירויות)/ בנגקוק (תאילנד)/ מאנמה (בחריין) ומשם לקחת טיסה ישירה למנילה.

על מנת לטייל באיים, יש לקחת טיסות פנים/מעבורות מאי לאי. ארחיב על זה מיד.


מתי כדאי לנסוע?

מזג האוויר באיי הפיליפינים הוא ככלל, טרופי, חם כל השנה. אולם, למרות שהטמפרטורות גבוהות יחסית לאורך כל השנה, יש 2 עונות – גשומה ויבשה. שיא עונת התיירות היא מדצמבר ועד אפריל – העונה היבשה שבה יש כמות משקעים יחסית נמוכה. העונה הרטובה היא ממאי ועד נובמבר, ויש בה יותר ימים גשומים וסיכוי גובר לסופות טייפון. עם זאת, בסוף העונה הגשומה – סביבות אוקטובר נובמבר, יש בדרך כלל פחות גשמים, מזג האוויר נעים, לא מתויר ויותר זול. אני ביקרתי בפיליפינים פעמיים בחודש אוקטובר וחוץ מגשם בלילה ויום אחד מלא של גשם בבורקאי שהשאיר אותנו במלון – היה מזג אוויר מושלם.

מסלול לטיול בפיליפינים

 

 

 

 

 

 

שימו לב, שבאזורים הרריים וגבוהים יותר, למשל בצפון האי לוזון, קריר יותר לאורך השנה ובייחוד בעונה הגשומה.


לכמה זמן?

לדעתי האישית, לפחות ל-14 יום כדי שתוכלו לחוות לפחות 2 איים בנחת. באידיאל, אפשר גם חודשיים-שלושה. אני מרגישה שפעמיים לא מספיקות ויש לי עוד הרבה מה לטייל בפיליפינים אבל זה נכון להרבה מדינות בעולם, אז כן, לפחות שבועיים.


האם הפיליפינים מתאימים לטיול עם ילדים?

יש לציין שאני לא טיילתי בפיליפינים עם ילדים ולכן קחו את ההמלצה הזו בערבון מוגבל אבל – לדעתי הפיליפינים זה יעד פחות אידיאלי לפעוטות, אבל ילדים יותר גדולים ועצמאיים יכולים להנות ממנו. איים כמו סבו ובורקאי מציעים ריזורטים מתאימים לילדים, פארקי מים ופעילויות למשפחות. אם מחליטים שזה שווה את זה עם פעוטות, קחו בחשבון שיש הרבה טיסות פנים מאי לאי. טיסות קצרות למדי כן? אבל בכיף אפשר למצוא את עצמכם ב-4-5 טיסות פנים לא כולל 2 הטיסות לפיליפינים.

בנוסף, לא כל האיים יכולים לתת את הפינוקים והתשתיות (כבישים נורמליים, מרפאות, מדרכות) כמו למשל האיים בתאילנד, ולכן אי כמו פלאוואן שיש בו הפסקות חשמל כמעט כל יום, והתשתיות בו לא טובות בלשון המעטה (למרות שזה האי הכי יפה בפיליפינים לדעתי), לדעתי לא יתאים עם ילדים קטנים. עם זאת, כפי שציינתי לעיל, סבו ובוראקאי הם איים מספיק גדולים, מפותחים עם תשתיות טובות מספיק כדי להגיע אליהם עם ילדים קטנים.

 

 

 

 

 

 

 

 


עלויות

המטבע המקומי הוא פזו (כן בדומה למדינות לטיניות, גם הפיליפינים היו בעבר מושבה ספרדית).

עיקר העלויות של טיול בפיליפינים הן טיסות. טיסה לשם היא לא הכי זולה, עוברת דרך קונקשן ויש לא מעט טיסות פנים בין איים. הערכת עלות טיסות גסה שמשתנה מעונה לעונה וכמות האיים – אבל עלות טיסות לבנאדם כולל טיסות פנים יכולה להגיע ל1500-1900 דולר לבנאדם כולל טיסה בינלאומית וטיסות פנים, וזו הערכה זהירה. עם זאת, עלויות המחייה זולות מאד. במנילה ניתן לקחת מלון 5 כוכבים מפנק ב-90 דולר ללילה. מלון מצוין קו ראשון לים באל נידו בפלאוואן יכול להגיע ל-150-250 ש״ח ללילה (יש גם ביותר).

מחפשים לישון בהוסטלים ומלונות זולים יותר? יש גם ב-50-70 ש״ח ללילה. הטוקטוקים זולים, המוניות במנילה זיל הזול. משדה התעופה למלון עלה לי 30 ש״ח וזו הייתה נסיעה של 45-50 דקות. אוכל – תלוי ברמה של המסעדה. המסעדות עם האוכל המערבי יותר לא מאד זולות אבל לדעתי אפשר להסתדר ב-30-50 ש״ח ארוחות ביום לאדם (ואפילו בהרבה פחות אם אתם אוכלים אוכל מקומי, שאני כאמור לא התחברתי אליו, למרות שאני בעד לנסות לפחות פעם אחת).

 

 

 

 

 

 

 

 


כיצד לבנות את הטיול?

מסלול לטיול בפיליפינים – בגדול, אין נכון ולא נכון מבחינת התכנון, כל טיול הוא שונה ולא כולם עושים את אותו מסלול ומגיעים לאותם איים ומחפשים את אותם דברים. ראשית, אני ממליצה לאסוף את כל האיים והמקומות שאליהם אתם רוצים להגיע, ואז להתחיל לבדוק את מסלולי הטיסות, לראות מאיפה לאיפה קיימות טיסות, והפרשי העלויות (ייתכן שמאי מסויים הרבה יותר זול וקצר להגיע למקום x מאשר אי אחר). במדריך הזה אני אפרט על המסלול שלי.

 

 

 

 

 

 

 

 

אני באופן אישי לא ממליצה לקנות את כל טיסות הפנים מראש משתי סיבות. הראשונה, פעמים רבות שמנו לב שהכרטיסים מוזלים יותר בסמוך לטיסה בהשוואה לרכישה מראש (של נגיד שבועיים מראש). שנית כל, וזה נכון לאנשים שיש להם יותר זמן – אולי יהיו מקומות שתאהבו יותר ותרצו להאריך בהם את השהות? יש טיסות כמה פעמים ביום ברוב האיים, ולא בעיה למצוא מקום על טיסה. כמובן שאם אתם מוגבלים בזמן ויש לכם לו״ז צפוף – אז במקרה הזה, כן, תרכשו טיסות פנים שבוע שבועיים מראש.

מסלול לטיול בפיליפינים

 

 

 

 

 

 

 

 

המסלול הורכב מהטיסות והמעבורות הבאות: ממנילה לקחנו טיסה ל-Cebu, משם לקחנו מעבורת ל-Bohol. מבוהול לקחנו מעבורת ל Siquijor וחזרה מעבורת לבוהול. מבוהול טסנו ל-Panay לעיר בשם ilo ilo ומשם לקחנו מונית ומעבורת ל-Boracay (יש טיסות ישירות אבל הן היו כפולות במחיר ואף יותר). משם נסענו ל-Palawan. במקרה שלנו טיסה לפלאוואן עם עצירה במנילה הייתה האופציה הכי זולה וזולה משמעותית (ההפרש היה בין 47 דולר ל150 דולר) ומבדיקה שלי היום זו עדיין האופציה הכי זולה. מפלאוואן הפלגנו לקורון וחזרה למנילה.


מה עושים?

מנילה

העיר הבירה והגדולה בפיליפינים ונמצאת באי לוזון. היא מומלצת למי שמעוניינים לבקר במרכזי קניות ולהנות משופינג, ואולי תרצו לשהות בה בין טיסות פנים או לפני הנסיעה הביתה.

אני אישית לא אהבתי את מנילה במיוחד, היא מזוהמת, עמוסה ומלוכלכת וזה אחרי שהיא עברה שיפור עצום מהפעם הראשונה ועד הפעם השנייה שביקרתי בה השנה.

ממנילה אפשר גם לצאת לשלל טיולי יום:

טיול יום לתגיתאי – מפלים, תצפית על הר געש פינאטובו ועוד – תוכלו למצוא כאן סיור של חצי יום או יום מלא.

סיור אוכל במנילה – אני אישית פחות התחברתי לאוכל המקומי, אבל אנשים אחרים מאד נהנו.

לרשימת הסיורים המלאה במנילה לחצו כאן.

ככלל, האזורים הבטוחים, המומלצים והלא שבורים במנילה הם מקאטי ומלאטה ושם נמצאים גם רוב המלונות.

לרשימת המלונות המלאה במנילה לחצו כאן.

יש לציין שבאי לווזון יש עוד הרבה מקומות יפהפיים, שדות אורז, טבע ושלל פעילויות, ואני אישית לא טיילתי בו בטיולים שלי ולכן אין לי המלצות נוספות על האי.


סבו Cebu

סבו הוא אי מיוחד כיוון שסבו סיטי היא ההתיישבות הספרדית הראשונה בפיליפינים ויש בה היסטוריה מעניינת אבל היא לא ממש תיירותית. בסבו אפשר למצוא חופים עם חולות לבנים, טרקים קצרים וצלילות.

אטרקציה מפורסמת בסבו היא שחייה עם כרישי הלוויתן (ב-Oslob). עם זאת, יש לציין שבאוסלוב מאכילים את כרישי הלוויתן בכוונה על מנת למשוך תיירים ואם תרצו לשחות עם החיה המדהימה הזו אז יש אופציה בדרום האי לוזון בדונסול (Donsol) שם לא מאביסים את הכרישים וכן שומרים יותר טוב על המרקם האקולוגי.

שימו לב שמדובר בכרישי לוויתן, צמחוניים, בגדלים של 12-14 מטר ואעפ״י ששוחים איתם לא נוגעים בהם ולא מפריעים להם. בסבו יש נקודת תצפית בהר בוסאי, שהכניסה אליה עולה 100 פזו לבנאדם (כ-6 ש״ח). מומלץ להביא משהו לשתות ולנשנש בשקיעה. אפשר לקחת לשם מונית או habal habal (טרמפ על אופנוע, אופציה שפחות אהבתי במזרח בכללי).

מסלול לטיול בפיליפינים

 

 

 

 

 

 

מסלול לטיול בפיליפינים

 

 

 

 

 

 

בסמוך לסבו יש מספר איים, לא ביקרתי ברובם והרבה מדלגים עליהם כי הם לא מהמקומות הכי יפים בפיליפינים. אי אחד ששווה אזכור הוא מלפסקואה. למי שאוהבים/ות לצלול, זה נחשב אחד מאתרי הצלילה הכי יפים בפיליפינים.

באי יש חופים יפים וגם יש שבילי הליכה שמחברים בין נקודות באי שאפשר ללכת בהם. אטרקציה נוספת היא ה-island hopping שיוצא מדי יום לאיים קטנים ולא מיושבים וכולל ארוחת צהריים (המחירים הם בדרך כלל 500-800 פזו לאדם) ובעיניי זו האטרקציה הכי שווה ומומלצת.

לרשימת המלונות המלאה בסבו לחצו כאן

מסלול לטיול בפיליפינים


בוהול

מסבו המשכנו לאי בוהול. בבוהול אהבתי יותר את חיי הלילה, המסעדות והברים לאורך החוף בבוהול והחופים נחמדים ממש. מבחינת אטרקציות, לקחנו מונית לגבעות השוקולד (chocolate hills), גבעות ירוקות שנהיות חומות לקראת תום העונה היבשה והמראה שלהן מדמה בונבוניירות שוקולד ומשם קיבלו את שמן. בצמוד לגבעות יש גם מקומות יפים נוספים לתצפית, אז שווה להסתובב עוד טיפה באזור – בקשו מנהג המונית/טוקטוק שייקח אתכם לתצפיות יפות באזור, הם ידעו לאן לקחת אתכם. אטרקציה נוספת היא כנסיית לובוק שהיא אחת הכנסיות הכי עתיקות בפיליפינים. 

לרשימת המלונות המלאה בבוהול לחצו כאן


בורקאי

אי קטנטן (כ-7 ק״מ אורך) עם חופים יפהפיים. אנשים אומרים שלדעתם החופים בבורקאי הכי יפים בפיליפינים (אני חושבת שזה ראש בראש עם סיקיהור ופלאוואן). בבורקאי יש גם את חיי הלילה והמסיבות הכי תוססים שיצא לי לחוות בפיליפינים ורוב הברים והמסיבות נמצאים באותה שדרה כך שלא צריך להתאמץ יותר מדי לחפש אחר חיי לילה טובים. האי עצמו קטן מאד ותוכלו להתנייד בקלות. 

מבחינת חופים מומלצים – White Beach, Diniwid Beach, Puka Beach & Cagban Beach. החוף האהוב עליי היה Balinghai. 

שימו לב שיש אפשרויות לינה יוקרתיות וברמה מאד גבוהה ב-white beach. יש אופציות צלילה מגוונות, אפשרות לשכור SAP, קיאקים שקופים וזה בכלל אי לפעילויות מים – שנורקלים, צלילות יפות ועוד. גם בבורקאי יש פעילות של island hopping אבל לא עשיתי אותה. בבורקאי יש טרק ידוע לתצפית יפה מלמעלה על האי, טרק להר Luho. הטרק הוא ברמה בינונית ומי שפחות מתחברים/ות לטיפוס (כמוני) לא יהנו. חשוב לציין שיש בבורקאי מלא סוכנויות שיעזרו לכם לבנות טיולי יום ואטרקציות, ממליצה לעבור בכמה סוכנויות ולעשות השוואת מחירים.

לרשימת המלונות המלאה בבורקאי לחצו כאן


פלאוואן

מבחינתי האי הכי מרגש שהכי שווה ביקור ולא סתם הוא זכה בתואר האי הכי יפה בעולם (ע״י Condé Nast ו-Travel + Leisure). הטיסות לפלאוואן מגיעות לעיר הגדולה – פוארטו פרינססה או לאל נידו. בפעם הראשונה שלי בפיליפינים, נחתנו בפוארטו פרינססה והתחלנו משם את הנסיעה לאל נידו. במילה אחת: סיוט. נסיעה ממש קשה. בפעם השנייה שלי בפיליפינים טסתי ממנילה ישר לאל נידו כדי לחסוך את הסיוט המדובר. לשיקולכם.

מסלול לטיול בפיליפינים

בפורטו פרינססה נשארנו ללילה אחד, עשינו סיורים בנהר התת קרקעי ועשינו שם טיול בסירה. זהו הנהר התת קרקעי הכי ארוך בעולם והוא זכה בתואר אחד מ-7 פלאי תבל. בכנות? יכולתי לחיות בלי האטרקציה הזו.

 

מסלול לטיול בפיליפינים

לרשימת המלונות המלאה בפוארטו פרינססה לחצו כאן

משם המשכנו צפונה לפורט ברטון, עיירה עם חופים יפהפיים ומקום לשלוות נפש אבל בדומה להרבה מקומות בפלאוואן – אין שם חשמל 24/7. מומלץ מאד וכשאנחנו ביקרנו הוא היה די ריק. 

לרשימת המלונות המלאה בפורט ברטון לחצו כאן

צפונית משם נמצאת העיירה המפורסמת אל נידו El Nido, מקום קסום שהתאהבתי בו לחלוטין. באל נידו אני ממליצה על island hopping מאד למקומות הכי יפים בפיליפינים. יש 4 מסלולי island hopping המחולקים ל-A | B | C | D. המסלולים היפים יותר הם מסלולים A ו-C ואני ממליצה לתאם את שני הסיורים ולא לבחור ביניהם. מבחינת חופים אלו המומלצים: Nacpan Beach, היינו שם די לבד וזה היה מושלם. Las Cabanas שהיה הכי יפה ורומנטי ו-Seven Commandos. בנוסף, יש מספר טיולי יום וטרקים קלים-בינוניים עם תצפיות יפהפיות.

שימו לב שאת האטרקציות וטיולי יום אין צורך לתאם מראש, יש מלא סוכנויות טיולים שבהם תוכלו לתאם ולהשוות מחירים. 

לרשימת המלונות המלאה באל נידו לחצו כאן

 

 

 

 

 

 

 

 


קורון Coron

אי יפהפה שניתן להגיע אליו במעבורת/טיסה, צפונית לפלאוואן. הוא הרבה יותר מבודד ופראי והחופים בו מטורפים ומהיפים שראיתי בחיי. אפשר לעשות לשם טיול ליום אם אתם לא יכולים ללון שם. מומלץ מאד ובייחוד על חוף Banol.

לרשימת המלונות המלאה בקורון לחצו כאן

מסלול לטיול בפיליפינים

 

 

 

 

 

 


סיקיהור 

רוב התיירים בסיקיהור לנים באזור של San Juan, ובעיניי הייחוד של האי הזה מלבד החופים המטורפים הוא בהחלט המפלים שבו. Lugnason Falls ו-Cambugahay Falls מומלצים בחום ולא תראו דברים דומים להם בפיליפינים וזה אחד הדברים שהופך את האי למומלץ בעיניי. מקום נוסף הוא מערת cantabon שגם בה יש נהר תת קרקעי שאפשר לשוט בו (עם מדריכ/ה בלבד).

לרשימת המלונות המלאה בקורון לחצו כאן

מסלול לטיול בפיליפינים


למדריכים נוספים שלי – לחצו כאן.

מוזמנים ומוזמנות לאינסטגרם שלי לתוכן נוסף על יעדים מסביב לעולם ועדכון על עוד מדריכים – לחצו כאן.

לערוץ היוטיוב שלי עם פרקים על מקומות מרוחקים מסביב לעולם – לחצו כאן.

תהנו, אלה

ella

ellatravelworld