fbpx

מילוס הוא אי יווני נהדר למי שמחפשים חוויה פחות עמוסה והומה בחודשי הקיץ, עם כמה מהחופים הכי יפים ביוון.

המדריך הזה מפרט את המידע על – עונות מומלצות להגעה, מלונות מומלצים, איך לטייל ומה לעשות.

מוזמנים/ות לבקר באינסטגרם שלי לתכנים נוספים שלא עולים באתר.

ל-15% הנחה ומדריך התקנה לחבילות אינטרנט מוזלות לחו״ל דרך airalo, לחצו כאן

לדף ההטבות שלי לחצו כאן

מחפשים/ות ביטוח נסיעות? נחלים עושים לכם השוואת מחירים בין כל חברות הביטוח ומוצאים לכם את הפוליסה הכי משתלמת ומותאמת לצרכים שלכם – לחצו כאן

לכתבות נוספות בבלוג לחצו כאן

בואו לטייל איתי במילוס!

גאוגרפיה וקצת היסטוריה

מילוס

מילוס הוא אי הנמצא בקבוצת האיים הקיקלאדים ביוון, יחד עם איים נוספים כמו מיקונוס, פארוס, סנטוריני ועוד.האי הוא אי וולקני ומלא במינרלים ועל כן 2 התעשיות המרכזיות באי הן תיירות ומכרות מינרליים. יש עדות להתיישבות בני אדם במילוס כבר לפני 15,000 שנה, ורוב הכפרים וההתיישבות מצויים בפנים האי ובהרים ופחות על החוף כיוון שבעבר שודדי ים (כן כן שודדי ים בים התיכון) היו מטילים אימה על החופים אז זה דחף את ההתיישבות פנימה ולהרים. סיפור מעניין שסיפרו לנו באי זה שעד לפני כ-100 שנה, את הבתים והרכוש בהרים היו מורישים לזכרים כי הם היו שווים יותר ואת מעט הבתים והרכוש לאורך החופים (בעיקר של משפחות דייגים) היו מותירים לנשים, כיוון שלא היו שווים הרבה. היום – הנכסים עם הגישה הישירה לחוף שווים הכי הרבה מה שהפך את היוצרות.

איך מגיעים?

יש להקדים ולומר, אחת הסיבות המרכזיות שהאי יחסית לא עמוס בעונה בהשוואה לאיים אחרים ביוון טמונה בכך שאין טיסה ישירה למילוס מהארץ. איך כן מגיעים? יש מספר דרכים להגיע למילוס:

הראשונה – טיסה לאתונה ומאתונה טיסה ישירה למילוס.

השנייה – טיסה לאתונה ומעבורת של 3 שעות מנמל פיראוס הסמוכה (כ-20 דקות נסיעה במונית ממרכז אתונה). עלות מעבורת כ-30-60 יורו הלוך חזור (המחירים משתנים לפי עונה ויום בשבוע).

השלישית – טיסה לסנטוריני ומשם מעבורת של שעה וחצי למילוס.

מילוס

מתי כדאי לבקר?

המים כבר מתחילים להיות נעימים לשחייה באמצע-מאי ונהיה קר והרוחות מתגברות בתחילת אוקטובר. אם אתם מעוניינים להגיע כשהאי יחסית ריק – מאי-יוני זה הזמן עבורכם. שיא עונת התיירות הוא בין יולי לספטמבר. יש לציין שגם בשיא עונת התיירות האי לא מתקרב להיות עמוס כמו מיקונוס, סנטוריני הצמודות או איים אחרים ביוון כמו כרתים, רודוס, זקינטוס ועוד.ֿ

איפה ישנים?

מלונות בטווח מחירים נמוך-בינוני

Elements of Milos

מלון דירות יפהפה ממש בקרבת אדמנטס. יש בו דירות מתאימות לזוגות אבל גם דירות שמתאימות ל-4-5 אנשים. במלון יש בריכה והוא מגיש ארוחות בוקר. עלות ללילה לזוג החל מ-750 ש״ח ללילה, ולדירה ל-4 אנשים החל מ-1000 ש״ח ללילה (שימו לב שהמחירים משתנים לאורך העונה).

Volcano Luxury Suites Milos

מלון יפהפיה למבוגרים בלבד בסגנון יווני, עם חדרים לזוגות, בריכה וג׳קוזי בחלק מהחדרים, סאונה נוף לים ומרחק של פחות מ-100 מטרים מהחוף. המלון ממוקם בדרום מזרח האי, אזור פחות מתויר ומאד פרטי (אבל כמובן מרחק נסיעה קצר של 15-25 דקות מעיירות אחרות ומרכזיות יותר. עלות ללילה לזוג מתחילה מ-1500 ש״ח (שימו לב שהמחירים משתנים לאורך העונה).

Ventus di Milo

מלון דירות מתאים לזוגות ומשפחות, וגם נגיש (!) למתקשים בהליכה וכאלו שפחות ניידים. יש ג׳קוזי, בריכה והמלון מעוצב בסגנון מודרני. המלון עצמו לא בקרבת החוף אבל רואים את הים מהמלון והוא בקרבת חוף Sarakiniko המפורסם (מידע נוסף בהמשך הכתבה). עלות ללילה החל מ-1350/1450 ש״ח לזוג (שימו לב שהמחירים משתנים לאורך העונה).

 

מלונות בטווח מחירים גבוה

Domes White Coast Milos

מלון 5 כוכבים למבוגרים בלבד, מסעדה, ספא מפנק ובריכת אינפיניטי. המלון מאפשר חוויית פרטיות ויוקרה ברמה הכי גבוהה שתוכלו למצוא על האי. המלון נמצא כ-15 דקות נסיעה ממרכז העיר אדמנטס, העיר המרכזית במילוס. עלות ללילה – החל מ-3500 ש״ח ללילה לזוג (שימו לב שהמחירים משתנים לאורך העונה).

המלון במרחב 250 מטר בלבד מחוף Pollonia, בצפון מזרח האי. יש בו בר ומסעדה לצד ספא יוקרתי. לדעתי אחד המלונות הכי יפים במילוס אם לא הכי יפה והחדרים מעוצבים בסגנון יווני/בוהו. עלות ללילה – החל מ-1900 ש״ח לזוג ללילה (שימו לב שהמחירים משתנים לאורך העונה).

Milos Cove

מלון ספא יפהפה באווירה רגועה, יש בריכות פרטיות ברוב החדרים, בר ו-2 מסעדות. יש בו אפשרויות טבעוניות וללא לגוטן. ממוקם יחסית באזור מבודד של האי, אבל כיוון שמדובר באי קטן, מדובר בכ-15-20 דקות נסיעה מאדמנטס. עלות ללילה – החל מ-1900 ש״ח לזוג ללילה (שימו לב שהמחירים משתנים לאורך העונה).

 

למלונות נוספים במילוס לחצו כאן.

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון דרך הקישורים במדריכים שאני כותבת, אני מקבלת עמלה ואתם לא משלמים שקל יותר. אשמח שתפרגנו לעבודה ותרכשו דרכי. תודה רבה 3>

מה עושים?

*יש לציין – ייתכן שזה אי לא אידיאלי לטיול משפחות ואין בו הרבה אטרקציות לילדים. יכול להיות שעם תינוק קטן זה יכול להיות יעד מתאים או לחלופין יותר בני נוער. עיקר הפעילויות באי הן חופי ים, בטן גב, הפלגות בסירות/יאכטות, עיירה או שתיים יפהפיות.

מילוס

Adamantas ורצועת המסעדות

אז מה עושים במילוס? אתם עוגנים ויורדים מהמעבורת או נוחתים בשדה התעופה. בשני המקרים אתם בעיירה המרכזית במילוס – Adamantas. יש בה מסעדות טובות, קצת שווקים וזה האזור ההמוני ביותר באי אבל הוא לא המוני באופן כללי ורבים מבתי המלון נמצאים בו. עם זאת, ישנם בתי מלון מרוחקים ומבודדים יותר במרחק נסיעה קצרה. אני ממליצה בחום לשכור רכב וזו הדרך הזולה והמשתלמת לטייל במילוס. האי קטן ולהתנייד ממקום למקום קצר וקל יחסית. יש לציין – חלק מהכבישים במצב לא מדהים. אופציה נוספת היא לשכור טוסטוס או לקחת מונית ממקום למקום אבל שימו לב שרבים מהחופים והמקומות לא יהיו לכם מוניות בחזור, כיוון שמחוץ לאדמנטס האי די מבודד וזה גם הקסם שלו. אנחנו טיילנו לאורך כל האי וזה בעיניי אחד הדברים שעשו לנו את הטיול. ב-Adamantas יש כ-3 חברות להשכרת רכב, תגיעו ותשוו מחירים. אם אתם מתעקשים על רכב אוטומטי בלבד (רוב המלאי הוא הילוכים), שווה להזמין רכב מושכר מראש.

מילוס

Plaka
כפר יפהפה בשם Plaka – בכפר יש מסעדות ומאפיות מצוינות. הוא בנוי כמו כפר יווני מקורי והוא מלא במדרגות וסימטאות (מאד לא נגיש). בכפר יש גם עלייה במדרגות (ברמת אימון ספינינג בדרגת קושי קל-בינוני) לכנסייה וממנה משתקף נוף יפהפה על האי.

Plathiena

לאחר שביקרנו בעיירה Plaka ירדנו עם הרכב לחוף מושלם וקסום (האהוב עליי במילוס) בשם Plathiena. בחוף יש מים בצבע כחול קריסטל, והחוף נמצא בתוך מפרץ מוקף ולכן המים שם שקטים. לא לפספס את החוף הזה. הוא ממש בירידה מפלאקה.

מילוס

Sarakiniko

הכירו את חוף Sarakiniko, חוף שמפורסם בעיקר בכך שהוא מזכיר את פני השטח של הירח. הוא מלא משטחי אבן ומערות וגם חוף להשתזף בו. בגלל המבנה המיוחד של הסלעים, פיראטים השתמשו במקום כמקום מחבוא למטמונים.

חוף סרקיניניקו מילוס

Mandrakia

עיירה יפהפיה נוספת היא Mandrakia, מרחק כ-7-8 דקות נסיעה מ-Adamantas. יש שם גם מסעדה מצוינת בשם מדוזה שהאוכל בה טרי ומעולה, והיא ממוקמת מעל הים ויש פה אוויר טוב. הכפר עצמו צבעוני וציורי למדי.

מילוס

הפלגה סביב מילוס וקימולוס

האטרקציה הכי יפה במילוס היא הפלגה סביב האי ובאיים הקטנים סמוכים. ההפלגה עוצרת בחופים חלומיים, מהיפים שראיתי בחיי, למשל כמו Kleftiko, חוף יפהפה שאפשר להגיע אליו רק באמצעות סירה. שימו לב, באופן כללי יש מספר חופים במילוס שהדרך היחידה להגיע אליהם היא בהפלגה ולא דרך היבשה ובאמת שמומלץ לא לפספס את ההפלגה. ההפלגה אורכת יום שלם ועוצרת בין היתר באי קימולוס, בו אפשר לאכול ארוחת צהריים. העלות להפלגה כזו משתנה בין 40 יורו ל150 יורו לאדם – הפער במחיר תלוי בגודל הסירה. סירות גדולות שעליהן 30-40 איש אפשר למצוא הפלגות בכ-40 יורו לאדם. הפלגה ביאכטה פרטית ל-4-5 אנשים יכולה לעלות 100-150 יורו לאדם. ההפלגות יוצאות מנמל Adamantas מדי יום (למעט כשמזג האוויר לא מאפשר) ואפשר פשוט ללכת לאורך הנמל ולקחת הצעות מחיר מכל הסירות המפליגות ולהחליט איזו סירה מתאימה לכם, אין צורך לסגור מראש עוד בארץ.

גילוי נאות: הוזמנתי למילוס על ידי משרד התיירות המקומי.

תהנו, אלה

ella

ellatravelworld