fbpx

אתונה – מדריך מלא |בואו לטייל איתי באתונה

המדריך הזה מפרט מפרט מידע על חופשה באתונה | מה לעשות, איפה לאכול ומה לראות

החלק האחרון בכתבה מתייחס לטיול בחג המולד ובערב השנה האזרחית החדשה!

מוזמנים/ות לבקר באינסטגרם שלי לתכנים נוספים שלא עולים באתר.

ל-15% הנחה ומדריך התקנה והפעלה לחבילות אינטרנט מוזלות לחו״ל דרך airalo, לחצו כאן

לדף ההטבות שלי לחצו כאן

מחפשים/ות ביטוח נסיעות? נחלים עושים לכם השוואת מחירים בין כל חברות הביטוח ומוצאים לכם את הפוליסה הכי משתלמת ומותאמת לצרכים שלכם – לחצו כאן

לכתבות נוספות בבלוג לחצו כאן

בואו לטייל איתי באתונה!


אתונה היא יעד מצוין ממספר סיבות: היא קרובה, המחירים בה value for money על פי רוב, יש בה היסטוריה מעניינת, היא יעד קולינרי טוב, יש בה שופינג למי שמחפשים, חיי לילה טובים והיא מתאימה לביקור לאורך כל השנה. מזג האוויר מאד מזכיר את זה של תל אביב.

ביקרתי באתונה פעמיים בחודשי הקיץ – מאי ויוני, ופעמיים בחודשי החורף -פברואר ודצמבר – ערב הסילבסטר, והיא מצוינת גם בחודשים הללו.

שימו לב שההמלצות כאן מתאימות לעונות השנה, אבל ממליצה לבדוק תמיד את מזג האוויר בסמוך לנסיעה!

בכתבה יש המלצה ספציפית לערב הסילבסטר באתונה.

מדריך לטיול באתונה


האם היא גם מתאימה למשפחות?

בהחלט, היא מתאימה לטיול עם ילדים בטווחי גילאים שונים

האם היא נגישה?

יש מספר מקומות שמאפשרים נגישות אליהם ויש בקישור הזה הרחבה של כל האתרים הנגישים, אבל חשוב לציין שזה באופן חלקי והיא סבירה בתחום הזה. לאורך הכתבה אני מזכירה איפה שניתן את נושא הנגישות.

איך מתניידים?

משדה התעופה למרכז העיר

מטרו – פעיל מ-05:00 בבוקר ועד חצות מדי יום. מגיע לשלל תחנות במרכז העיר, כולל כיכר סינטגמה/ הקו שנוסע משדה התעופה לכיכר סינטגמה הוא הקו הכחול. במידה ואתם מעוניינים להגיע לתחנה אחרת, לחצו כאן למפה של המטרו. על

אוטובוס – X95 יוצא משדה התעופה מספר פעמים בשעה, 24 שעות ביממה וכל ימות השבוע ומגיע לכיכר סינטגמה במרכז העיר. עלות לכרטיס – 6 יורו.

לתכנון ורכישת כרטיסי אוטובוס ורכבות אני ממליצה להשתמש ב-omio, בייחוד באירופה.

מונית – אורכת כחצי שעה, עלות של כ-40 יורו.

בתוך העיר

אנחנו העדפנו בתוך העיר ללכת ברגל, בעיניי אתונה היא עיר קלאסית ללכת ברגל ממקום למקום. איפה שהיה צריך רכב – לקחנו מוניות. אפשרי גם להתנייד במטרו (לחצו כאן לקישור למפה של המטרו).

רוצים לצאת מחוץ לעיר ולשכור רכב?

ממליצה על מנוע החיפוש של פאפם פאפם שמשווה לכם דילים של חברות ישראליות, דילים של חברות ביעד ומראה לכם מה בדיוק המחיר הסופי שתשלמו בכל אחת מהחבילות לפי סינון לבחירתכם – ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור, גיר אוטומטי/ידני, סוג רכב ועוד ועוד. לאחר בחירת החבילה הרצויה עבורכם, אתם מופנים לאתר של החברה עצמה ומשלימים את כל התהליך ההשכרה מול החברה. לחצו כאן למנוע החיפוש של פאפם פאפם.

מדריך לטיול באתונה


איך מגיעים?

בטיסה ישירה עם שלל חברות. אני ממליצה לרכוש כרטיסי טיסה כמה שיותר זמן מראש או לחלופין אם אתם סוגרים ברגע האחרון לחפש דרך שלל מנועי החיפוש של טיסות מוזלות ברגע האחרון.


לכמה זמן כדאי לנסוע? 

לדעתי סופ״ש ארוך עד 5 ימים מספיקים לעיר כמו אתונה. יש אנשים שמעדיפים לנסוע לשבוע, אני אישית מסתפקת ב-4 ימים כל פעם.


איפה ישנים?

סקרתי מספר מלונות מומלצים מתאימים למשפחות/זוגות/לבעלי צרכים עם נגישות. במידה ואינכם מוצאים את המלון הרצוי – מוזמנים ללחוץ כאן לרשימת המלונות המלאה באתונה.

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון דרך הקישורים במדריכים שאני כותבת, אני מקבלת עמלה קטנה ואתם לא משלמים שקל יותר. אשמח אם תפרגנו לעבודה שלי ותרכשו דרך הקישורים ששמתי בכתבה. תודה רבה, אני מעריכה את זה 3>

Athesense Suites – מתאים גם למשפחות

מלון דירות עם חדר כושר, בריכה, לאונג׳ משותף, בר, חדרי משפחות. מיקום מצוין במרכז העיר בקרבה לפלאקה.

החל מ-650 ש״ח ללילה לזוג, וחדרי משפחות החל מ-1300 ש״ח ללילה. מרחק הליכה למקומות מרכזיים.

לבדיקת זמינות ומידע נוסף על המלון לחצו כאן

מדריך לטיול באתונה

התמונות לקוחות מאתר המלון


COCO-MAT Athens Jumelleמתאים גם למשפחות

מלון 5 כוכבים מדהים ששהינו בו ויש לו ספא נהדר, חדרים יפים, roof top מדהים עם בריכה, בר מסעדה ונוף לאקרופוליס.

המיקום מרכזי והתמורה לכסף מצוינת. מחירים ללילה לזוג מתחילים מ-780 ש״ח ללילה.

לבדיקת זמינות ומידע נוסף על המלון לחצו כאן

מדריך טיול לאתונה

מדריך לטיול באתונה

התמונות לקוחות מאתר המלון


Ergon House – מלון עם אפשרויות נגישות

אחד המלונות היפים באתונה, במיקום מנצח וסופר מרכזי. יש בו בר יפהפה (גם אם אתם לא מתארחים שם), מסעדה, חדר כושר וחדרים מעוצבים בטוב טעם. החל מ-1100 ש״ח ללילה.

מדריך לטיול באתונה

לבדיקת זמינות ומידע נוסף על המלון לחצו כאן

התמונות לקוחות מאתר המלון

המלצות על שני מלונות בראון ישראליים שבהם התארחתי

Brown Acropol – יש אפשרויות נגישות

מלון יפהפה בעיצוב רטרו במיקום מצוין במרכז העיר. החדרים מרווחים ומוקפדים, ויש גם בר עם נוף יפהפה בגג.

המחיר ללילה לזוג מתחילים מ-540 ש״ח ללילה. מתאים לזוגות ולמשפחות.

לבדיקת זמינות ומידע נוסף על המלון לחצו כאן

מדריך לטיול באתונה

התמונות צולמו על ידי:)


Brown Villa Ermou – מלון מתאים לזוגות ולשופינג

מלון במיקום מנצח, ממש בלב אזור השופינג ופסע משכונת פלאקה. המלון הוא מלון בוטיק אמיתי – קטן ודל בחדרים. החדרים לא גדולים, אבל מעוצבים בצורה יפהפיה. מתאים מאד לזוגות ולמי שעושים שופינג שכן המלון הוא ממש בלב אזור השופינג ואפשר לשים את השלל בחדר תוך כדי. ארוחת הבוקר מדהימה – בין הטובות שהיו לי באתונה.ֿ המלון לא נגיש ולא מתאים בכלל לילדים. עלות ללילה לזוג החל מ-820 ש״ח.

לבדיקת זמינות ומידע נוסף על המלון לחצו כאן

התמונות צולמו על ידי:)

לרשימת המלונות המלאה באתונה – לחצו כאן


מה עושים?

ראשית כל, אני ממליצה לרכוש כרטיסי קומבינציה של מספר אתרים בכ-140 ש״ח ויכניסו אתכם לכמעט כל מקום שתרצו להגיע אליו בהקשרים של אתרי עתיקות. לכרטיס הקומבינציה לחצו כאן. ממליצה תמיד לרכוש מראש אונליין, לרוב זה גם יחסוך לכם את התור בכניסה = יחסוך לכם זמן רב.

מדריך לטיול באתונה

לאתונה, כמו יתר יוון, יש היסטוריה מפוארת. בעיניי, כל מי שמתעניין בערש התרבות המערבית חייב לבקר באתונה.

האקרופוליס – אחד השרידים הכי מפורסמים מיוון העתיקה שצופה על כל העיר מלמעלה. האקרופוליס הוא אתר מורשת עולמי ומשמעו ״העיר העליונה״ ומשמעו המקום בו החלה העיר המקורית (בדרך כלל). מדובר באחד המבנים הכי מזוהים עם העיר אתונה ועם יוון העתיקה. מומלץ להגיע בשעות הבוקר אם רוצים לבקר כשהוא יחסית ריק. קו אוטובוס לאקרופוליס הוא 230, 24, 40 ותוודאו שזה הכיוון שנוסע לאקרופוליס. אפשרי גם לקחת מונית או את המטרו. עלות כניסה – החל מ13 יורו (יש תוספות אם קונים כרטיס לעוד כמה אתרים בעיר וגם סיור מודרך באקרופוליס). ממליצה לקנות כרטיסים אונליין מראש כדי להימנע מתורים ולקנות combo שמשלב כמה אתרים באזור – לכרטיסי קומבינציה לחצו כאן.

הפרתנון – נמצא גם הוא בסמיכות לאקרופוליס. הפרתנון שימש מקדש ובית אוצר ביוון העתיקה, כלול בכרטיסי הקומבינציה.

פלאקה – הרובע שנמצא למורדות האקרופוליס ומלא בבית קפה, ברים, מסעדות, חמאמים ואדריכלות יפה. בתוך הרובע יש שכונה קטנה בשם Anafiotika שלדעתי זה האזור היותר יפה וגם שם יש בתי קפה ומסעדות יותר כיפיים לשבת בהם מבחינת תצפית.

תצפיות יפות לשקיעה – אפשר לעשות שם פיקניק
Filopappou Hill ו-Areopagus Hill – קצת חלקלקה ודורשת טיפוס קל.

שימו לב ששתי התצפיות דורשות הליכה ברגל בעלייה. שקלו לקחת מונית.

סיור אוכל – אני מאד ממליצה על סיור אוכל באתונה. אנחנו לקחנו אחד כזה בעת הביקור, ונהננו מכל רגע. הכל היה טעים, הכרנו אנשים מכל העולם (קבוצות של עד 10 אנשים, לא גדול מדי), עוברים במקומות פחות תיירותים וגם כאלה שכן. 4-5 שעות (ודרכן גם לומדים להכיר את העיר). החל מ-200 ש״ח לאדם – כולל שתייה, אוכל, אלכוהול וסיור בעיר. פחות מתאים לילדים, שכן יש הרבה הליכה וזה אורך כחצי יום. לסיורי אוכל באתונה – לחצו כאן.

מדריך לטיול באתונה

אוטובוס Hop On Hop Off – כמו בערים רבות, גם כאן יש אוטובוס תיירים של שתי קומות שלוקח אתכם לסיורים במקומות הכי חשובים באתונה וגם עובר בפיראוס ווליאגמני. עלות כרטיס מבוגר כ-83 ש״ח, עלות לילד מגיל 6 כ-33 ש״ח. ילדים בני 0-5 עולים חינם. מומלץ מאד לרכוש מראש. לחצו כאן לרכישה.

בתי קפה ומסעדות מומלצות

Ta Karamanlidika Tou Fani – טברנה ומעדנייה, אוכל יווני מסורתי.

Klimataria – טברנה שהוקמה ב-1927. אוכל יווני מסורתי.

Anafiotika Cafe Restaurant – בית קפה טרנדי ונהדר בשכונת פלאקה, עם נוף מושלם לשקיעה וקוקטיילים מצוינים.

Fairytale Athens

בית קפה ״אינסטגרמי״. בית הקפה מעוצב כולו מבפנים ומבחוץ בסגנון
מדריך לטיול באתונה

מדריך לטיול באתונה

אגדות/ברבי או משהו בסגנון. מבחינת האוכל – יש כמה קינוחים טובים (בעיקר עוגות) אבל ככלל זה לא הקפה ולא האוכל הכי טוב שטעמתי בחיי. אני חושבת שעבור ילדים וילדות לבלות שם זה מקום מאד נחמד.

מדריך לטיול באתונה

The Greco Project

נכון, אולי יהיו מי שיגלגלו עיניים, שכן זו מסעדה מתוירת ולא fancy, אבל אני חושבת שהאוכל שם פשוט טוב וטרי, מתאים גם לילדים, מחירים הוגנים מאד – אז למה לא בעצם? הסניף בכיכר סינטגמה נגיש לאנשים על גלגלים:)

חגיגות חג המולד והסילבסטר באתונה

אנחנו נסענו לחגוג את הסילבסטר באתונה והיה נהדר – יש עדיין מופעי אורות מחג המולד, מופע זיקוקים שמציין את השנה החדשה מעל סמל יוון העתיקה, האקרופוליס וכמובן המסיבות. כמה דברים שצריך לדעת:

  1. קנו כרטיסי טיסה לאתונה כמה שיותר זמן מראש, כי הם יתייקרו לקראת ערב השנה החדשה. להזמנת כרטיסי טיסה לאתונה לחצו כאן.
  2. הזמינו מלון באתונה כמה שיותר זמן מראש, כי גם המחירים יתייקרו וגם לא בטוח שישארו חדרים פנויים. להזמנת מלון באתונה לחצו כאן.
  3. שוק החג המולד נמצא בטכנופוליס ברובע גזי באתונה במה שנקרא Christmas Factory – לא לפספס!
  4. לאתונה יש winter wonderland! פארק השעשועים AIDONAKIA כולל מתקנים רבים ברוח חג המולד והחרוף כולל הגן הקפוא וארמון קרח.
  5. כפר חג המולד – Christmas Theatre שנמצא ב-Galatsi Indoor Olympic Stadium ויש בו שלל דוכני אוכל, דוכני משחקים והפעלות שונות ברוח חג המולד.
  6. לחגיגות בערב השנה החדשה מומלץ לרכוש כרטיסים למסיבות (מתפרסמות לקראת התאריך) כ-3 שבועות מראש. הנה כמה מה-rooftops שמארחים מסיבות וארוחות בערב השנה החדשה וצופים אל מופע הזיקוקים מעל לאקרופוליס. הנה כמה מהמקומות הללו: A for Athens | Anglais Athens | Bar 360 – אלו מקומות מומלצים גם לאורך השנה אם אתם רוצים לצאת ל-rooftop מרכזי עם נוף אל האקרופוליס. ע״מ לרכוש את הכרטיסים מומלץ להיכנס לאינסטגרם של ה-rooftops ולהזמין מקום.
  7. תהנו!

למדריכים נוספים שלי – לחצו כאן.

מוזמנים ומוזמנות לאינסטגרם שלי לתוכן נוסף על יעדים מסביב לעולם ועדכון על עוד מדריכים – לחצו כאן.

לערוץ היוטיוב שלי עם פרקים על מקומות מרוחקים מסביב לעולם – לחצו כאן.

חושבים על להשכיר רכב ולצאת מהעיר לטיול בסביבה? כל הפרטים על מנוע חיפוש להשכרת רכב שימצא לכם את הדיל הכי משתלם עבורכם, בלי אותיות קטנות והפתעות בשדה התעופה – לחצו כאן.

תהנו, אלה

ella

ellatravelworld