fbpx

טירול וזלצבורג | טיול במערב אוסטריה 

אוסטריה היא אחת המדינות הכי מומלצות לטיול באירופה (בעיניי).

יש בה ערים ועיירות יפהפיות, לצד אפשרויות קרובות לטבע מהיפים באירופה,

היא נוחה לטיול והקולינריה בה מצוינת. הכתבה היא הצעה לטיול של 7 ימים במערב אוסטריה – מחוזות טירול וזלצבורג. 

מוזמנים/ות לבקר באינסטגרם שלי לתכנים נוספים שלא עולים באתר.

ל-15% הנחה על חבילות אינטרנט מוזלות לחו״ל, לחצו כאן

לדף ההטבות שלי לחצו כאן

מחפשים/ות ביטוח נסיעות? נחלים עושים לכם השוואת מחירים בין כל חברות הביטוח ומוצאים לכם את הפוליסה הכי משתלמת ומותאמת לצרכים שלכם – לחצו כאן לעוד מידע.

טיול במערב אוסטריה


מתי כדאי לבקר?

הכתבה הזו היא הצעה לטיול קיץ ובאזור זה בטירול וזלצבורג. מאי עד ספטמבר אלו החודשים החמים. אנחנו ביקרנו באמצע-סוף יוני והיה חם מאד (אם כי זה היה באמת מעל הממוצע באזור). לטענת המארחים היינו במזג אוויר חם חריג שמתרחש בערך 10-12 ימים בתוך כל הקיץ. באופן כללי התקופה הזו מתאפיינת במזג אוויר ממוצע של 17-30 מעלות. בלילות לעתים קריר ותמיד מומלץ להביא עליונות/מעיל גשם.


איך מגיעים?

מדי קיץ, ישראייר פותחים קו ישיר לזלצבורג – אבל כאמור, זה רק בחודשי קיץ ויש לעשות בדיקה מראש לאיזה תאריכים הם פותחים את הקו מדי שנה באתר ישראייר. ביתר הזמן, הדרך המומלצת להגיע למערב אוסטריה היא לטוס למינכן בגרמניה, לשכור רכב ומשם לנסוע מרחק כשעה/שעה וחצי עד אוסטריה לחבל זלצבורג. אופציה נוספת היא להגיע מוינה, אבל מדובר בכ-4-5 שעות נסיעה. בעקרון, אפשרי לעשות את הטיול הזה בתחבורה ציבורית אבל מניסיון של אנשים שטיילתי איתם שעשו שם טיול בתחבורה ציבורית – מאד קשה לשלב איתה מספר יעדים והאוטובוס האחרון בחלק מהמקומות הוא ב-17:00/18:00. לחלק מהמקומות אין דרך להגיע בכלל לא רכב ולכן המלצתי היא לשכור רכב ולאסוף אותו כבר בשדה התעופה במינכן.


איפה ישנים? 

המלצות בטירול וזלצבורג:

מלונות באינסברוק

ההמלצה שלי היא ללון בקרבת העיר העתיקה, היא מרחק הליכה מהרכבל לאתר הסקי והתצפית, והיא קרובה לרוב מה שיש לראות בעיר עצמה.

Hotel Innsbruck – המלון שלנו בו באינסברוק. מלון 4 כוכבים מצוין, במיקום מעולה, בקרבת העיר העתיקה ועם נוף יפהפה. יש בו ספא, בריכה, חדרים יפהפים, ארוחת בוקר טובה מאד ובר. מתאים לילדים.

Hotel Grauer Bär – מלון 4 כוכבים בלב העיר. במלון יש ספא ובריכה מקורה, חדר כושר, בר ומסעדת בשרים.

מחיפוש שעשיתי, למשפחה של 5 נפשות אפשר למצוא בסוף אוגוסט מלון 3 כוכבים החל מ-970 ש״ח ללילה (בהנחה ואתם סוגרים כמה שיותר מראש) ועד 2400 ש״ח ללילה באחד ממלונות ה-4 כוכבים בעיר (אין מלונות 5 כוכבים באינסברוק). לרשימת מלונות באינסברוק עם כל הפירוט, לחצו כאן

מלונות בפלאכאו 

בפלאכאו אנחנו התארחנו במלון, אולם חלק גדול מהאנשים מעדיפים לשכור דירות (צימרים) ולבשל בעצמם.

Hotel Pongauerhof – המלון בו התארחנו בפלאכאו, יש לו ארוחת בוקר טובה מאד, והמסעדה שלו לדעתי גם טובה מאד ומומלצת בלי קשר. החדרים מרווחים ונחמדים, יש גם אפשרויות לחדרים שמתאימים למשפחות. הנוף מהמרפסות יפהפה. חסרון: אין מזגן, אבל החדרים צוננים. לי אישית זה לא מספיק, בלילה היה לי חם, אבל הוסבר לי שהרבה מהמלונות בעיירות האלו ללא מזגן. צריך גם להגיד שהיינו בשבוע חם בצורה חריגה וכמה ימים לפני כן היה קריר וגשום (חודש יוני), אז לשיקולכם.

Enjoy The Alps – מלון דירות עם בריכה, מתאים למשפחות (עד 6 נפשות) ויש לו דירוג גבוה.

מחיפושים שעשיתי, ניתן למצוא בפלאכאו דירות/מלונות למשפחה של 5 נפשות בהחל מ-700 ש״ח ועד 2000 ש״ח, בהנחה שאתם סוגרים כמה שיותר מוקדם. לרשימת מלונות ודירות בפלאכאו לחצו כאן

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון דרך הקישורים במדריכים שאני כותבת, אני מקבלת עמלה ואתם לא משלמים שקל יותר. אשמח שתפרגנו לעבודה שלי ותרכשו דרך הקישורים ששמתי בכתבה. תודה רבה 3>


מה עושים בטירול?

ראשית כל, ממליצה לבדוק את הכרטיס Innsbruck card לראות אם הפעילויות שאתם מעוניינים בהן כלולות בכרטיס ואם משתלם לכם לרכוש אותו. אם אתם מתכננים להגיע לארמון, לעולם הקריסטלים של סוורבסקי, מגדל העיר ואולי עוד מוזיאון – כבר משתלם לכם. העלויות החל מ26.5 יורו לילד ו53 יורו למבוגר. לרכישה ופרטים לחצו כאן.

Top of Innsbruck

במרכז העיר העתיקה, ממש ליד ארמון הקיץ של פרנץ יוזף, יש תחנה לרכבל שלוקח עד לפסגה  הגבוהה ביותר, כ-2400 מטרים (בחורף זה כמובן אתר סקי, בקיץ אזור של תצפית ומסלולי הליכה). יש שם גם מסעדה מעולה בעיניי (למרות המיקום התיירותי). העלות של עלייה לתצפית ולמסלולים די יקרה והיא כ-180 ש״ח ותקפה לכל היום (הרכבל האחרון למטה יוצא ב-18:00).

העיר העתיקה

העיר העתיקה באינסברוק יפהפיה, היא צמוד לנהר ה-inn הגועש, ויש בה מבנים יפים וחנויות ותיקות, בתי קפה ומסעדות נהדרות ואפילו אחלה מקומות לשופינג. בעיר העתיקה נמצא בית הפרלמנט של מחוז טירול (אינסברוק היא בירת מחוז טירול), ארמון הופבורג והגנים המלכותיים שנבנו עבור מקסימיליאן הראשון והיו גם בשימוש של פרנץ יוזף ואשתו סיסי (הערת אגב: בנטפליקס יש סדרה קצרה על סיפור אהבתם ״הקיסרית״. עם נפילת האימפריה האוסטרו-הונגרית בסוף מלחמת העולם הראשונה, עבר הארמון לבעלות המדינה וכיום ניתן לבקר כל יום מ-09:00-17:00. עלות כניסה מבוגר: 9 יורו, ילדים ונוער עד גיל 18 – חינם.

בית הגג המוזהב – סמל מזוהה עם העיר אינסברוק. למעשה מדובר בגג מבנה שצופה מנחושת ונראה כאילו הוא עשוי מזהב, ונבנה לכבוד חתונתו של מקסימיליאן הראשון עם אשתו ביאנקה מריה ספורצה. כתובת: Herzog-Friedrich-Straße 15, 6020 Innsbruck

טיול במערב אוסטריה

עולם הקריסטלים של Swarovski

רבים מכם וודאי מכירים את חברת סוורובסקי, חברה לייצור קריסטלים שמתמחה גם בתכשיטים אבל גם מעצבת תלבושות למוזיקאים ושחקנים. מטה החברה שוכן באינסברוק ממש למרגלות האלפים. אני מודה בהתחלה שלא כל כך התחברתי ללכת לביקור שם ושזה בזבוז זמן – כמובן טעיתי. ראשית כל, יש שם גן יפהפה. הם משמיעים צלילים מרגיעים בכל אזורי הגן, יש מספר אגמים מלאכותיים קטנים, נוף יפהפה לאלפים, קרוסלת ענק ומיצגים שונים עשויים קריסטל. אה וגם עיזים אלפיניות. בצמוד לגן יש מסעדה ובית קפה נהדרת ויפהפיה, עם נוף להרים ולגן וכמובן מעוטרת כולה קריסטלים (הייתה לנו שם ארוחה מצוינת). שם המסעדה הוא Daniels Kristallwelten – מומלץ להזמין מראש בקישור הזה.

סיור אוכל באינסברוק

בעיר העתיקה באינסברוק פגשנו את קורט, שעושה סיורי אוכל מעולים. קורט לוקח אתכם למאפייה הוותיקה באינסברוק (1590), מאפיות ופטיסרי מ-1803, לטעום קפה במכונת הקפה הכי ״עתיקה״ באירופה (1960). הוא לוקח אתכם בין היתר, למסעדה שנמצאת במבנה שהיה פונדק במאה ה-16 לטעום שפצלה, קייזרשמרן, טירולר גרוסטל, קנודל ועוד (מנות מדהימות) והכי חשוב שנאפס ביתי. מלבד העובדה שפשוט טעים, גם מעניין מבחינה היסטורית וגם טיול בעיר העתיקה היפהפיה הזו הוא פשוט תענוג. אורך הסיור: כ-4 שעות. עלות: דרך trip advisor וכדו׳ זה עולה 120 יורו, אבל אם תפנו לקורט באינסטגרם או דרך האתר – זה יעלה פחות (ללא העמלות של האתרים).

טירול וזלצבורג

אגם Vilsalpsee – אגם אלפיני יפהפה, וגם כאן ניתן להקיף את האגם במסלול מעגלי. יש לציין שהמסלול לא סלול אבל ברובו נוח (אפשרי ברובו עם עגלת ילדים). ממליצה להגיע לשם לפני השעה 10:00 בבוקר (שווה לשקול להתחיל שם את היום) כדי להימנע מעומס וכדי לתפוסמקום בחניון שמתמלא במהירות ואז יצריך הליכה ארוכה.

טירול וזלצבורג


מה עושים בחבל זלצבורג?

בטיול הזה לא ביקרנו בעיר זלצבורג אלא רק בחבל עצמו, ואלו המקומות שעליהם אני ממליצה. כפי שציינתי בפתיח ובחלק על טירול – זה אזור לאוהבי הטבע.

טירול וזלצבורג

Winklersee – שחייה, טיפוס חבלים, טיול בסגוויי ועוד פעילויות

בפלאכאו עצמה יש אגמון קטן ויפהפה, שאפשרי בהחלט לשחות בו, בשם Winklersee. בנוסף, יש גם פעילויות טיפוס חבלים, אומגות וכו׳ לילדים. את הכרטיסים לפעילויות צריך לקנות במשרדים של משרד התיירות (Flachau Tourism Information Center), או באתר שלהם. שימו לב שיש כאן פעילויות נוספות כמו טיול בסגוויי בעיירה, טיולי אופניים חשמליים בהרים ועוד פעילויות מושלמות לילדים. סביב האגם יש בית קפה ומסעדה, כל כך שקט ושליו – מומלץ בחום.

אגם Jäggersee

טיול במערב אוסטריה

טירול וזלצבורג

אגם אלפיני יפהפה ואחד האגמים הכי יפים שביקרתי בהם, בטח באירופה. באגם יש מסעדה נחמדה מאד ובית קפה, אפשרות לקחת סירה קטנה לשיט עצמאי (צריך לחתור) ויש גם מסלול הליכה מסומן סביב האגם.

Lichtenstein Klamm

טירול וזלצבורג

נקיק/קניון יפהפה. יש לציין שמסלול שדורש הליכה של כחצי שעה לכיוון, יש רטיבות קלה וצריך לנעול נעליים/סנדלי הליכה מתאימות והכי חשוב – יש לא מעט עליות וזה לא מתאים לכל אחד (אני אישית נהנתי). המקום איננו נגיש! המסלול עובר לאורך הנקיק במנהרות שנחצבו בהר או בשביל שנמצא לצידו ויש כמובן את מדרגות הספירלה המפורסמות שמובילות אל המפל הענק והיפהפה. ביציאה יש מסעדה ובית קפה טוב מאד. עלויות: 12 יורו למבוגר | 7 יורו לנוער/ילדים.

מגלשות הרים

כמו בכל אזור האלפים בשוויץ, גרמניה, איטליה – גם באוסטריה יש אינספור מגלשות הרים באזור חבל זלצבורג וטירול. אנחנו עלינו על מגלשת ההרים האלפינית בפלאכאו. שימו לב שיש שם עוד שלל אטרקציות לילדים מלבד מגלשות ההרים. שם מגלשת ההרים – Rodelbahn Lucky Flitzer


אוכל כשר

שומרי ושומרות כשרות? בכל מחוז טירול וזלצבורג תוכלו למצוא מוצרים כשרים ברשת Mpreis. באזור פלאכאו הסניף של Mpreis שמוכר מוצרים כשרים נמצא בכתובת הבאה:.

MPreis supermarket Altenmarkt

Obere Marktstraße 79
5541 Altenmarkt

פתוח בימי שני-שישי מ-07:30-19:00, שימו לב שבשבת הסופר לרוב לא יהיה פתוח בצאת השבת כיוון שהוא נפתח ב-07:30 ונסגר ב-18:00.

מידע נוסף באתר Kosher Tyrol.

גילוי נאות – התארחתי על-ידי משרד התיירות האוסטרי.

בואו לאינסטגרם או לטיקטוק, והכי חשוב – תהנו!

לכתבות נוספות בבלוג – לחצו כאן

אלה:)

ella

ellatravelworld