fbpx

טיול לפולינזיה הצרפתית

שתפו לחברים וחברות

הזמינו מלון עכשיו:

הכתבות האחרונות מבלוג הטיולים שלי:

חפשו אותי במדיה:
ellatravelsworld

באינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר

שאלה? רעיון? דברו אליי

טיול לפולינזיה הצרפתית - הנקודה הכי מרוחקת מישראל על כדור הארץ ואחד המקומות הכי יפים בעולם. חופשה של פעם בחיים.

הכירו את פולינזיה הצרפתית – הנקודה הכי רחוקה על כדור הארץ! בואו לטייל איתי לטריטוריה הכי מרוחקת מישראל על כדור הארץ ואחד היעדים היוקרתיים והמיוחדים בעולם.

לדף הטבות שלי לחצו כאן

מחפשים/ות ביטוח נסיעות? נחלים עושים לכם השוואת מחירים בין חברות הביטוח ומוצאים לכם את הפוליסה הכי משתלמת ומותאמת לצרכים שלכם – לחצו כאן לעוד מידע

לכתבות נוספות בבלוג לחצו כאן

מוזמנים/ות לבקר באינסטגרם שלי לתכנים נוספים שלא עולים באתר

*יעד יקר מאד מבחינת עלויות טיול 

פולינזיה הצרפתית היא הטריטוריה המרוחקת ביותר מישראל על פני כדור הארץ, כ-18,300 ק״מ. היא נמצאת בדרום האוקיינוס השקט. בפולינזיה יש מספר קבוצות איים, המפורסמים שבהם האי טהיטי היפהפה (וגן העדן לגולשים) ואיי בורה בורה, שמפורסמים בעיקר בזכות החופים המדהימים, החיים מתחת למים אבל בעיקר בזכות הריזורטים הכי יוקרתיים בעולם. כמובן שיש עוד איים יפהפיים כמו מוראה או קבוצת איי אסטרל, אבל הם פחות מוכרים. פולינזיה היא מושבה השייכת לצרפת, אבל בואו נתחיל טיפה לפני.

     

קצת היסטוריה

התושבים המקוריים של פולינזיה, הם הפולינזים. זוהי קבוצה אתנית שמאפיינת חלק מהאיים בדרום האוקיינוס השקט. היסטוריונים מאמינים שההגירה הפולינזית הגדולה שיצאה מאסיה החלה סביב 1500 לפנה״ס, בחיפושם אחר יבשה נוספת בדרום האוקיינוס השקט. קבוצת איי מרקיז (פולינזיה מחולקת ל5 קבוצות איים, וזו אחת מהן) היו הראשונים להיות מיושבים ע״י אדם, סביב 200 לפנה״ס. יתר קבוצות האיים יושבו עד שנת 300. מגלי ארצות אירופאים דיווחו על תצפיתם על האיים החל מ-1521 – מגלן הפורטוגזי, תצפיות נוספות היו ב-1606 (ספרד), 1722 (הולנד). סמואל ווליס הבריטי היה הראשון לבקר בטהיטי ב-1767 ואחריו מגלה הארצות הידוע ג׳יימס קוק (1769).

הגעת מיסיונרים קתולים צרפתיים ב-1834 הובילה לעימות שבסופו צרפת הכריזה על טהיטי כאזור חסות צרפתי. בזמן מלחמת העולם השניה הממשל במדינה הכריז שהפולינזים חלק מצרפת החופשית (ממשלה גולה בראשות שארל דה גול בלונדון) וממה שהצלחתי למצוא היו פולינזים שנלחמו במלחמת העולם השנייה אבל לא מצאתי עדות לכיבוש או פלישת כוחות זרים למדינת האיים. היפנים כן כיוונו לכבוש אותם אבל זה לא הסתייע. עם תום המלחמה, ב-1946, קיבלו כל תושבי המדינה אזרחות צרפתית וגם כיום הם בעלי דרכון צרפתי. הפולינזים נחשבים קולקטיב שמעבר לים, אך לא חבל מנהלי (כמו ראוניון) ולכן לא משלמים פה ביורו, יש להם מטבע משלהם – הפרנק הפולינזי. הכלכלה מסתמכת בעיקר על תיירות והתשתיות במדינה די מתוחזקות. שאלו אותי אם המים פה ראויים
לשתיה- התשובה היא כן. נקי וסניטרי ובטוח פה מאד.


 

איך מגיעים?

הדרך הכי מהירה וזולה שמצאתי היא טיסה ישירה לסן פרנסיסקו/לוס אנג׳לס (כ14-15 שעות), זמן המתנה של כמה שעות ואז טיסה ישירה של 8 שעות נוספות לטהיטי. ראוי לציין שכדי להגיע לבורה בורה או ליתר האיים בפולינזיה צריך לקחת עוד טיסות פנים.

משערת שאפשר להגיע דרך המזרח, טיסה לסינגפור או הונג קונג ומשם טיסה ישירה לטהיטי או טיסה ישירה דרך אוסטרליה וניו זילנד (גם קונקשיין מצריך ויזה – עליכם/ן לבדוק).


מתי לנסוע?

העונה הטובה לפולינזיה הצרפתית היא אפריל לאוקטובר ובדגש על יוני-ספטמבר.


איך מטיילים?

הנחיתה היא בטהיטי. אני ממליצה על לפחות 3-5 לילות בטהיטי. אמנם אין בטהיטי חופים יפהפיים ומי טורקיז כמעט שקופים (מדובר באי וולקני) אבל יש בה ריזורטים נהדרים ובעיקר טבע ירוק ונוף בראשית מדהים. בנוסף, אפשר לחוות בה את התרבות המקומית. אני ממליצה על לשכור רכב ליום או יומיים (זה יכסה לכם את כל האי). טהיטי מחולקת ל-2 איים וולקנים שהתחברו בקצה. האי הגדול יותר והמיושב הוא טהיטי nui והקטן הוא טהיטי iti, שחלקו לא נגיש והוא יותר פראי. אפשר להקיף את החלק הנגיש סביב כל טהיטי, כולל עצירה, טיולים וכו׳ ביום אחד או שניים. אפשר כמובן לקחת גם סיורים מודרכים דרך המלונות או לתאם דרך trip advisor או getyourguide.com – הנה כמה סיורים שכוללים סיורים סביב האי, הפלגות לצפייה בלוויתנים ועוד


הנה כמה המלצות:

  • טיולי ג׳יפים 4×4
    דרך המלונות אפשר לתאם סיור ג׳יפים לפנים האי, לאזור הוולקני. לא ניתן להגיע לשם בלי ג׳יפ 4×4 ומדריך. סיור של 8 שעות.
  • דאון טאון טהיטי – מרכז העיר קטן מאד ונחמד – יש שם שווקים, מסעדות וכמה ברים. אפשר לראות בתי ספר, בתי קפה, את חיי היום יום של תושבי פולינזיה (ראיתי אפילו הומלס אחד). זה אולי פחות אסתטי אבל זה משהו שאני אוהבת לעשות אם מתאפשר לי. אפשר גם לצאת לשם לפני השקיעה ולהישאר בערב בכמה בתי קפה/מסעדה שהופכים לברים.

  • פוינט ונוס מגדלור שמסמן את המפגש בין התרבות האירופאית לתרבות הפולינזית והנקודה הכי צפונית בטהיטי. המגדלור מסמן את המקום אליו הגיע מגלה הארצות הנודע, ג׳יימס קוק, כדי לחזות בתופעת מעבר ונוס ב-1769. בסמוך למגדלור, יש את אנדרטת מרד הבאונטי – מרד מ-1789 של מלחים על פני ספינת הבאונטי הבריטית שהחל בטהיטי, והסתיים באי פיטקרן (זה סיפור מרתק שנכתבו עליו ספרים, נעשו עליו סרטים ובעיניי הוא מתואר הכי טוב בפרק המדהים על איי פיטקרן בפודקאסט Extremities.

 

תצפית Plateau De Taravao – תצפית יפהפיה המשקיפה על החיבור בין טהיטי איטי לטהיטי נואי.

 

  • חוף De Tautira – חוף חול שחור,עם נוף יפהפה להרים, בעיניי מקום יפה לתצפית ועצירה.

  • Water Gardens
    גן בוטני יפה עם מפלים, נחמד מאד לביקור – לא חובה.
  • Fa’aruma’i Waterfalls
    מפלים יפהפיים שאפשרי להגיע לכניסה לשמורה שמובילה אליהם ברכב. יש חניה חינם (באופן כללי היה די ריק מתיירים), הליכה של כ-10 דקות שכוללת חציית גשר.

 

  • Arahoho Blowhole
    מסלול קצרצר ויפה בסמוך לים, שיש בו חורים בסלעים שנוצרו ע״י לבה ודרכם עוברים הגלים ויוצרים מין השפרצות מים,בדומה לגייזר.

בורה בורה
בבורה בורה, רוב הריזורטים נמצאים על איים נפרדים משל עצמם, וכדי להגיע לאי המרכזי, צריך לקחת מעבורת שיוצאת מכל ריזורט כמה פעמים ביום. באי המרכזי יש מספר מסעדות נחמדות ואפשר גם לעשות טיולי ג׳יפים אבל טכנית אין מה לצאת מהריזורט – יש שם את כל האוכל והאטרקציות שצריכים. בין אם הפלגות על קטמרן, טיולי שנורקלים וצלילה או מסעדות יוקרה.

 

 

 

עלויות

מדובר בחופשה יקרה. מאד.

עצם העובדה שמדובר בטריטוריה המרוחקת ביותר מישראל על כדור הארץ,

כבר מרמזת על טיסות ארוכות ויקרות יותר.

 

  1. טיסה – עלות הטיסות מהארץ מתחילה מ-1200 דולר לכרטיס לא כולל טיסות פנים וגם זה אם קניתם כמה חודשים טובים מראש. טיסות יכולות גם להגיע ל-2800 דולר לאדם (מהבדיקה שעשיתי).בהנחה וטיסות יקרות ושעות טיסה ארוכות לא מרתיעות אתכם מאחד היעדים הכי יפים בעולם (לדעתי לפחות), אני חושבת שדווקא בטהיטי אפשרי ללון בזול.
  2.  לינה – יש גסטהאוסים ולודג׳ים ב-40-70 יורו ללילה. אפשרי לשכור airbnb פשוטים בעלויות לא גבוהות (יש גם airbnb יקרים מאד), אפשר לבשל (יש אחלה חומרי גלם וסופרים). גם לאכול בחוץ במסעדות בדאון טאון של טהיטי זה לא מאד יקר ואפשר לשכור רכב ולטייל סביב האי. בטהיטי אגב אפשר ללון בריזורטים ב-400-700 דולר ללילה.
  3. חשוב לציין שטהיטי הוא אי וולקני והחופים בו שחורים ולא שם נמצאים החופים היפים של פולינזיה. בשביל זה צריך לטוס ל׳מוראה׳ או ׳בורה בורה׳. עלות טיסה לבורה בורה או איים אחרים תצריך טיסה נוספת בעלות של 600-1300 ש״ח הלוך חזור (תלוי בעונה וכמה זמן מראש רכשתם).בבורה בורה אין כבר כל כך אופציות זולות. עשיתי בדיקה ומצאתי לודג׳ משפחתי פשוט שלוקח כ-900 ש״ח ללילה לזוג בלי ארוחת בוקר באי הראשי והלא מתויר (יש שם כמה מסעדות טובות). אין הרבה אופציות מוזלות נוספות, והמעט שיש ב value for money נמוך לדעתי.
  4. אני חושבת שבסוף אנשים מגיעים לבורה בורה בשביל חופשה מפנקת ולא הייתי טסה לשם אם לא לפינוק, אבל זו דעה אישית ולא קביעה. בבורה בורה, כל ריזורט באי משל עצמו והעלויות ללילה גבוהות מאד. ריזורט 4 כוכבים מצוין מתחיל ב-1000-1200 דולר ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר. ריזורטים של 5 כוכבים אפשר למצוא חדרים החל מ-1800-3200 דולר ללילה ומעלה. מחירים *מאד* יקרים.
  5. בטהיטי אני ממליצה על ה-Intercontinental שהיה מצוין, ובבורה בורה על Bora Bora by Pearl Resorts ששם כנראה הייתהלי חווית הלינה הכי טובה בחיים.

 

אז מה ההבדל בין בורה בורה לטהיטי ולמה לא להישאר רק בטהיטי?

החיים מתחת למים, החופים והמים הצלולים בבורה בורה לא משתווים לטהיטי. החופים בטהיטי שחורים ואין שם את הבטן גב של בורה בורה. בנוסף, רמת הריזורטים והחוויה של החופשה בבורה בורה העיפה אותי לגמרי.

  • *נכון לכתיבת הכתבה, אין צורך בויזה לפולינזיה הצרפתית.
  • *כל המקומות לביקור נמצאים אצלי בקישור ל-google maps של טהיטי.
  • *מוזמנים/ות לאינסטגרם שלי לתוכן נוסף.

אלה

 

ellatravelworld