fbpx

בואו לטייל איתי במלטה

שתפו לחברים וחברות

הזמינו מלון עכשיו:

הכתבות האחרונות מבלוג הטיולים שלי:

חפשו אותי במדיה:
ellatravelsworld

באינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר

שאלה? רעיון? דברו אליי

מלטה ממוקמת כ-93 ק״מ דרומית לסיציליה, ולמעשה מדובר על קבוצת איים, מתוכה 3 בלבד מיושבים - מלטה, גוזו (ארחיב על גוזו) וקומינו (לא ביקרתי).

מלטה ממוקמת כ-93 ק״מ דרומית לסיציליה, ולמעשה מדובר על קבוצת איים, מתוכה 3 בלבד מיושבים – מלטה, גוזו (ארחיב על גוזו) וקומינו (לא ביקרתי).

הנה עובדה מעניינת על מלטה: מדובר במדינה קתולית ולכן נאסרו שם גירושין עד 2011 (!), עד שעבר משאל עם שהצביע בעד גירושין (72% בעד).

מלטה מתאימה לחופשות זוגיות, סולו, חברים ומשפחה. הטיסה קצרה, מדובר במדינה בטוחה ועם אטרקציות ופעילויות לכל הגילאים.

לדף הטבות שלי לחצו כאן

מחפשים/ות ביטוח נסיעות? נחלים עושים לכם השוואת מחירים בין חברות הביטוח ומוצאים לכם את הפוליסה הכי משתלמת ומותאמת לצרכים שלכם – לחצו כאן לעוד מידע

לכתבות נוספות בבלוג לחצו כאן

מוזמנים/ות לבקר באינסטגרם שלי לתכנים נוספים שלא עולים באתר


מתי נוסעים למלטה?

מזג האוויר דומה לישראל, ולכן העונה המומלצת יותר היא בין אפריל לאוקטובר כשיש פחות משקעים. סוף ה-off season זה אפריל-מאי ואוקטובר אלו תקופות חמימות עם פחות תיירים ולדעתי יותר מומלצות (אני הייתי באפריל).

כמובן שתמיד אפשר להגיע ביולי אוגוסט – אבל קחו בחשבון שיהיה מפוצץ תיירים.

איך מגיעים למלטה?
יש טיסות ישירות מהארץ ואורך הטיסה הוא כ3 שעות ו-15 דקות. יש גם טיסות עם קונקשן (דרך איטליה לדוגמא) שיכולות להיות זולות יותר מבדיקה שלי.

כמה לילות מומלץ לחופשה מלטה?
לדעתי כ-4 לילות. מלונות – המלון שלנו היה Corinthia St George's Bay, המלון מאד גדול ויפה. האזור של סנט ג׳ורג׳ הוא אזור נחמד להיות בו, אבל הוא לא נמצא באזור מאד מרכזי. המקומות בהם רוב התיירים לנים הם: Sliema/St. Julian's (אזור של פאבים וחיי לילה), Valletta (שהיא גם עיר הבירה) ו-St. Paul. עם זאת, האי מאד מאד קטן ממילא כך שזה לא כזה נורא אם אתם לא לנים באזורים הכי מרכזיים, די קל להתמצא (מוניות, השכרת רכב) והנסיעות מאד קצרות. 

איך מתניידים במלטה?
בגדול, במלטה יש תחבורה ציבורית זולה מאד, היא פשוט לא יעילה ותדירות האוטובוסים נמוכה ועדיף לשכור רכב/לקחת מוניות (אובר החלו לפעול שם לפני מספר חודשים). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אז מה עושים במלטה?

ואלטה – ואלטה היא העיר הבירה של מלטה, העיר נבנתה במאה ה-16 והיא אתר מורשת של אונסק״ו. מומלץ  להקדיש מספר שעות לואלטה – קתדרלת סנט ג׳ון, גני Barakka ויתר המבנים והסמטאות של עיר הנמל.

שלושת הערים – שלושת הערים המבוצרות – בירגו Birgu, סנגלאה Senglea וקוספיקואה Cospicua. ליד גני בראקה עולים ב- Barakka LIft,משם אפשר להגיע לשלושת הערים ולקבל נוף מדהים של העיר העתיקה של ולטה ושל יתר האזור.

מדינה Mdina – עיר עתיקה הנמצאת במרכז מלטה, ואני ממליצה לא לוותר על ביקור בה כי בעיניי היא אחד המקומות היותר יפים במלטה ובאופן כללי, אחת הערים העתיקות ביותר באי. במדינה יש גם מספר מלונות בוטיק יוקרתיים למי שמעוניינים.

Marsaxlokk Open Market – שוק המזכרות והדגים של כפר הדייגים מרסשלוק. ביום ראשון הוא מתמלא דוכנים ויפה וצבעוני ובמיוחד אבל גם ביתר ימות השבוע אפשר למצוא מספר דוכנים ושווה ביקור.

הכפר של פופאי – כפר עץ מלאכותי ויפהפה שנבנה במלטה עבור צילומי הסרט פופאי המלח ב-1980. הכפר נראה אמיתי לגמרי והוא הפך לאטרקציה תיירותית ובעיניי שווה ביקור. ניתן להגיע לכפר באמצעות רכב/אוטובוסים שיוצאים מואלטה (קווים 44 ו-45).

המערה הכחולה – Blue Grotto, אולי אחד האתרים התיירותיים שהכי מזוהים עם מלטה. מלבד מבני האבן, ניתן לעשות הפלגה אל תוך המערה הכחולה.

הפלגה לגוזו שיוצאת מואלטה מספר פעמים ביום במעבורת. בגוזו שווה להישאר לילה ואפילו לשכור רכב כדי להכיר את האי הקטנטן. אנחנו ממש אהבנו את גוזו – אגני המלח לאורך האי, החופים היפהפיים, מבנים עתיקים. שווה לגמרי לשהות שם לילה והיא כמובן פחות מתוירת.

 

קולינריה במלטה

במלטה יש אוכל מצוין! דגים ופירות ים הם כמובן התמחות. הנה כמה מסעדות ובתי קפה מומלצים:

La Crema Siciliana

Lot Sixty One Coffee Valletta

Dinner in the Sky Malta

Uncle’s Matt Kitchen

Blue Beach ClubOne80 Kitchen & Lounge

גילוי נאות: אני הוזמנתי לטיול במלטה ע״י משרד התיירות.

ellatravelworld