fbpx

אם יש מקום שהוא גם יחסית קרוב, גם אפשר לטייל בו מתקציבים מאד צנועים ועד עלות טיול גבוהה מאד, גם בעל תשתיות תיירות מצוינות (תחבורה ציבורית מדהימה, כבישים מצוינים, סימון שבילים ועוד) וגם מלא באגמים, מפלים, המון טבע ירוק ומקום להתבודד – זה היער השחור בגרמניה. אחד היעדים ולא רק למשפחות.

לדף הטבות שלי לחצו כאן

מחפשים/ות ביטוח נסיעות? נחלים עושים לכם השוואת מחירים בין חברות הביטוח ומוצאים לכם את הפוליסה הכי משתלמת ומותאמת לצרכים שלכם – לחצו כאן לעוד מידע

לכתבות נוספות בבלוג לחצו כאן

מוזמנים/ות לבקר באינסטגרם שלי לתכנים נוספים שלא עולים באתר

טיול ביער השחור – מתחילים!

?איך מגיעים
כיוון שהיער השחור ממוקם בדרום מערב גרמניה – הוא גובל עם שוויץ וצרפת, אפשר להגיע אליו ממספר מקומות. האופציות הנוחות ביותר מישראל – טיסה ישירה מהארץ לבזל או לציריך. אפשר לשכור רכב ואפשר גם להגיע ברכבות – ישנן רכבות ישירות מציריך (שדה״ת לדוגמא) וגם מבזל לפרייבורג.

 

 

 

 

 

לינה

אנחנו לנו באזור אגם טיטיסי Titisee (ליתר דיוק ב-Titisee-Neustadt). לקחנו דירה, ומשם התניידנו ברכב לאורך ולרוחב של היער השחור. רוב האנשים סוגרים לינה באזור הדרומי של היער, אבל שווה לבדוק גם אופציות לינה בצפון היער השחור – באדן באדן והאזור לדוגמא. מה שטוב בדירה זה שהיא גם מאפשרת לחסוך בעלויות מבחינת מזון – יש שלל סופרמרקטים עם אופציות מגוונות ואפשרות לבשל בדירה.

קישור למתחם דירות בו התארחנו בטיטיסי


באדן-באדן Baden-Baden  – נמצאת בצידו המערבי של היער השחור, על גדותיו של נהר אוס. נכון ל2019, מנתה 55,123 נפשות – (סביבות מספר התושבים באילת, או יבנה). ניתן להתנייד בה בצורה נוחה ברגל, בתחבורה ציבורית או באופניים ולהנות ממגוון האטרקציות שהיא מציעה – המוזיאונים, בית האופרה, הקזינו וכמובן – המעיינות החמים המפורסמים שלה, בתי הספא הפופולריים – בהם יש לבדוק מראש מהם ימי הרחצה לנשים / לגברים – כי שימו לב: נהוג להתרחץ בהם בעירום מלא – ובחלק מהימים ללא הפרדה מגדרית. המוכר שבהם: מרחצאות קראקל. אזכיר כי גם לאלו שאינם מחפשים מקומות להשתכשכות – ישנם מסלולי טיולים יפהפיים לבקר בהם.

פרייבורג – Breisgau – בתרגום מגרמנית – ״העיר החופשית״ נקראה בשמה בשל היותה אזור ׳סחר חופשי׳ עוד במאה ה12. ביחס ליתר הערים בגרמניה, נחשבת פיירבורג לחמימה ושמשית – ממוצע שנתי של 10 מעלות. היא מבדרום מערב גרמניה, ו230 אלף תושביה מוקפים מכל צד בנופים המרהיבים של הרי היער השחור. אטרקציות מומלצות בפיירבורג? אגם שלוכזי, מציע מסלולי הליכה ארוכים ונגישים לעגלות ילדים, משפחות בו ניתן אף לשוט בסירה בחודשים החמימים יותר של השנה. בפארק אירופה תוכלו להנות ממגוון רכבות הרים ועוד המון אטרקציות. הפארק מחולק לאיזורים אשר מעוצבים ומאופיינים לפי מדינות שונות באירופה וזה מתבטא גם במסעדות בנמצאות בכל איזור בפארק. 

אגמון Blindensee  (בגוגל מפות/ווייז) – הליכה קצרה של כ-15 דקות תוביל אתכם לאגם מוצל ויפה, והדרך באבא מלאה בפרחים וירוקה. מקום מצוין להתבודד בו.


מפלי Menzenschwand – המפלים הגבוהים ביותר בגרמניה, הצעידה אליהם דרך פארק יפהפה, וחובבי הצילום יצאו משם עם לא מעט שלל. מה כדאי לקחת בחשבון: שווה להיות בכושר כדי לצלוח את כל המסלולים בהנאה, חלק מהמסלולים אינם נגישים או נוחים לצעידה עבור ילדים, בחורף המפלים קפואים (מראה מרהיב בפני עצמו). בקיץ – לדאוג לשתיה וקרם הגנה. ניתן לבקר בשעות הערב – בהן המפלים מוארים ויפים בצורה יוצאת דופן. מה לכתוב בגוגל מפות / וייז: Menzenschwand Wasserfall. 

הר פלדברג – הפסגה הכי גבוהה במדינת באדן וירטמברג, אפשרי להגיע אליה באמצעות רכבל ויש בה תצפית וגם אפשרות לטייל סביב ההר. יש לשים לב לשעות של הרכבל – הרכבל האחרון חזרה למטה יוצא בשעה 16:00. במידה ופספסתם את הרכבל האחרון – אפשרי לרדת רגלית לאזור תחנת הרכבל – ירידה של כ-20-25 דקות ברגל. בסוף הכתבה קישור לגוגל מפות עם המיקומים המדויקים לשים בניווט לנהיגה.

Schluchsee – אגם יפה, מתאים לשחייה, שיט או סתם ללכת בטיילת סביבו. 

Titisee – אגם הצמוד לאיפה שאנחנו לנו. אגם יפהפה, בקיץ מושלם לשחייה, סאפ ושלל פעילויות מים. 

Todtnauer Wasserfall – שרשרת מפלים יפהפיים, בגובה 97 מטר. הדרך לשם אורכת כ-10-15 דקות של ירידה, ההתחלה מעט יותר מאתגרת ולא נגישה לעגלות (לדוגמא) אבל אחר כך יחסית מדובר במסלול מישורי. אין המון מקומות מחסה מגשמים, אז מומלץ לבדוק את מזג האויר לפני ולבחור יום בהיר.  מפלי טדנאור, אשר שימו לב, נקראים גם hangloch wasserfall. נחשב לשמורת טבע, מסוף שנות השמונים. ניתן לצעוד אל המפל בלד או לבחור באחד ממסלולי הטיול של 2-4 ק׳׳מ. הכניסה והחניה חופשית.

טריברג – Trieberg, או בשמה המלא – טריברג אים שוורצוואלד – היא עיירה קטנטנה וקסומה ביער השחור, המונה בערך 5000 תושבים. מפלי טריברג המפורסמים (הרחבתי עליהם ממש פה למעלה) הפכו את העיירה למוקד תיירותי פופולרי. בנוסף למפלים, ניתן למצוא בה את שעון הקוקייה הגדול בעולם, את מוזיאון היער השחור בו ניתן להכיר את מורשת היער השחור ואם חיפשתם קצת תנועה שהיא לא רק מסלולי הליכה – פארק החבלים Forest Fun המאפשר טיפוסים ומסלולי חבלים במגוון דרגות קושי – גם לילדים.

Calw – קלף היא עיירה יפהפיה וקטנה, עם בנייה גרמנית מסורתית, ומומלצת מאד לביקור. מעבר לכך שמאד נוח לצאת ממנה לטיולים באטרקציות שונות באיזור הצפוני של היער השחור, הנוף הציורי ברחובותיה הופך את השוטטות ברגל לאטרקציה בפני עצמה, ניתן לבקר בה במגוון האתרים ההיסטוריים, המוזיאונים והכנסיה הנמצאים בה.

Badeparadies Titisee – פארק מים בטיטיסי. זה לא בדיוק הפארק שתחשבו עליו ברגע הראשון עם מגלשות ואבובים, (יש אזור לפעוטות עם משחקים ומגלשות קטנות) אלא מעין אזור בריכות וספא מחומם שמתאים בעיקר כשמגיעים ליער בשחור בחורף. אם תכננתם טיול ליער השחור בעונות הקיץ – הייתי מוותרת. 


Baumwipfelpfad Schwarzwald – הבאם-וויפפלד שוורץ-וולד, היא אטרקציה מאד מומלצת – ויחסית חדשה (2014). נמצאת בלב היער השחור, קרוב לבאדן-באדן. שביל ההליכה הוא קילומטר וקצת, וכל נוף בו תביטו שווה צילום. 

 אטרקציה זו מתאימה מאד לחובבי טבע, והמעוניינים לחוות את הנופים המרהיבים ביותר בסביבות היער השחור, ובנינו בגלובוס באופן כללי. מתאים ליחידים, זוגות ומשפחות, הקסם עבור הילדים וגם המבוגרים חובבי ההפעלות – הוא במגלשה הארוכה (55 מטרים), ובמגוון הרפתקאות נוספות כמו הליכה על חבלים, או בולי עץ. (חשוב לציין, שכל ההרפתקאות הנ׳׳ל הן אופציה, לצד השביל ואין חובה לקחת חלק בעניין. המבנה המרכזי אליו מגיעים בקצה השביל, מאפשר עליה נגישה בשיפוע קל, ובאמצע שלו ישנה מגלשה הכרוכה בתשלום נוסף.
למטה, יש שירותים, חנות מזכרות ומגרש משחקים גדול ומגודר. עלות האטרקציה כולה היא 11 יורו. 

פארק אירופה – פארק השעשועים הכי גדול בגרמניה והשני בגודלו באירופה אחרי יורודיסני, ממוקם במערב היער השחור בעיירה רוסט, לא רחוק מפרייבורג. מדובר באחת האטרקציות הכי ידועות ביער השחור עם 13 רכבות הרים ומעל ל-100 אטרקציות שונות. בסמוך לפארק נפתח פארק מים בשם Rulantica. מתאים למשפחות כולל פעוטות.


לכמה זמן לנסוע?

אני אמליץ על לפחות 7 ימים. ליער השחור אפשר לחזור כמה פעמים וכל פעם לעשות טיול אחר. בחורף אפשר לעשות שם חופשת סקי, זה מקום אידיאלי לרוכבי אופניים, מקום טוב לטיולים רגליים, אבל גם אפשר לעשות שם טיול בעיירות קסומות עם ביקורים במרחצאות וספא.


הצעה לעלות של חופשה בת שבוע לזוג:

הצעה למחיר לחופשה ל-7 לילות בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2022 בעלות של: 8000-10,000₪.

טיסות

מצאתי בחגים כרטיסי טיסה לציריך במחירים משתנים של 380-480 דולר לאדם, 2 כרטיסי טיסה יעלו כ-2600 ש״ח. ייתכן ותוכלו למצוא דילים שווים יותר אם תבדקו קבוע בטיסות סודיות.

מגורים
הדירה שאנחנו היינו בה ביער השחור The Forest Luxury Suites, בטיטיסי ניושטאט, תעלה ל6 לילות כ-3240 ש״ח בסוף ספטמבר (מבדיקה באתר). בדירה יש כמובן גם מטבח מאובזר ואפשר לבשל בה. אם אתם מבשלים את רוב הארוחות שלכם וקונים בסופר, לצד 2 ארוחות במסעדות טובות – אפשר להקצות תקציב של כ-1200 ש״ח לזוג ל7  ימים (אפשר גם בפחות, לקחתי בחשבון מסעדות טובות).

אטרקציות
כניסה למתחם ספא יעלה בין 15-27 יורו לבנאדם (לא כולל מסאז׳ים) כ-190 ש״ח לזוג. כרטיס היער השחור (לא לכתוב שהוא אדום) – תקף ל-3 ימים כל פעם, ומקנה כניסה למעל ל-200 אטרקציות, החל מ-31 יורו ל3 ימים לילדים והחל מ-42 יורו למבוגר ל3 ימים. 

קישור לפירוט האטרקציות ולרכישה: http://bit.ly/3SKguuM

 

התניידות ותחבורה

אם תשתמשו בתחבורה הציבורית המעולה של אזור היער הכוללת רכבות, אופניים ואוטובוסים – תוכלו להוציא בין 300-500 ש״ח לזוג לכל השבוע (ייתכן שאפילו פחות). אם תחליטו לשכור רכב, העלות הממוצעת לרכב אוטומטי 4 דלתות בסוף ספטמבר שמצאתי ב-europcar עמדה על 1600-1800 ש״ח ל-7 ימים ועלות דלק ממוצעת עלתה לנו כ-700 ש״ח לכל השהות.

אני אישית מעדיפה לשכור רכב, יש כל כך הרבה פינות יפות לעצור ולראות ואני אוהבת את העצמאות, אבל אם כבר מקום שאפשר להתנייד בו בתחבורה ציבורית בטבע – אז היער השחור מקום מאד נגיש.

סך הכל עלות ממוצעת בלי השכרת רכב: כ-8100 ש״ח, עם השכרת רכב + דלק כ-9900 ש״ח לפי הבדיקה שלי בספטמבר. מזכירה שהעלות לזוג יכולה להיות גם הרבה יותר נמוכה אם ישנים במקום יותר זול, וגם את האוכל אפשר להוזיל משמעותית ובאותה נשימה אפשר לעשות גם טיול כפול במחיר – תעשו את השיקולים והחישובים שלכם/ן:)

גילוי נאות: הוזמנתי לטיול על ידי משרד התיירות הגרמני.

ella

ellatravelworld