fbpx

בואו לטייל איתי בונואטו

שתפו לחברים וחברות

הזמינו מלון עכשיו:

ונואטו

הכתבות האחרונות מבלוג הטיולים שלי:

חפשו אותי במדיה:
ellatravelsworld

באינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר

שאלה? רעיון? דברו אליי

בואו לטייל איתי בונואטו - מדינת איים קטנה בדרום האוקיינוס השקט, לא רחוק מניו קלדוניה ופיג׳י. עדיין קשה למקם? כנסו לכתבה ללמוד קצת על ונואטו

בואו לטייל איתי בונואטו

הכירו את ונואטו, מדינת איים לא מתוירת במיוחד בדרום האוקיינוס השקט (אפשרי לשילוב עם טיול באוסטרליה וניו זילנד, או לחלופין טיול בדרום האוקיינוס השקט). יש בה שבטים ילידיים, חופי תכלת, מפלים, ג׳ונגלים והיא אחת המדינות העניות בדרום האוקיינוס השקט. שוקלים טיול בונואטו או סתם מתעניינים בתרבות ומקומות מרוחקים? הגעתם למקום הנכון.

מוזמנים/ות לבקר באינסטגרם שלי לתכנים נוספים שלא עולים באתר

לדף הטבות שלי לחצו כאן

מחפשים/ות ביטוח נסיעות? נחלים עושים לכם השוואת מחירים בין חברות הביטוח ומוצאים לכם את הפוליסה הכי משתלמת ומותאמת לצרכים שלכם – לחצו כאן לעוד מידע

לכתבות נוספות בבלוג לחצו כאן

 

 

 

 

 

 

 

 

בואו לטייל איתי בונואטו!

 


גאוגרפיה

ונואטו נמצאת כאמור בדרום האוקיינוס השקט, צפון מזרחית לניו קלדוניה ומערבית לפיג׳י ולמי שלא מבין על מה אני מדברת, אז ארחיב את קנה המידה – היא נמצאת מזרחית לאוסטרליה וצפונית לניו זילנד. ונואטו מורכבת מכ-83 איים, רובם לא מיושבים. האיים המרכזיים הם Efate שבו נמצאת עיר הבירה – פורט וילה, ו-Espiritu Santo. הם גם האיים היחידים שיש בהם כספומטים, כך שאם אתם מטיילים לאיים נוספים בונואטו, אתם תצטרכו להוציא כסף מראש, בעיקר כי באיים הקטנים עובדים בעיקר במזומן.

 


היסטוריה

העם הילידי המקורי של ונואטו הם המלנזים, וההיסטוריה לפני הגעת האירופאים לא כל כך ידועה או לכל הפחות שנויה במחלוקת. יש מחלוקות בין חוקרים מתי בדיוק הגיעו המלנזים לאיי ונואטו – ההערכות נעות בין 3000 לפני הספירה ועד 700 לפני הספירה וגם זה טווח לא לגמרי מוסכם על כולם. האירופאים הראשונים בונואטו היו הספרדים שהגיעו ב-1606 לאי Espiritu Santo. לאחריו הגיע מגלה הארצות הנודע ג׳יימס קוק (שליווה את הטיול שלי באוקיינוס השקט או ליתר דיוק, אני זו שעשיתי חלק גדול מהמסלול שלו בגילוי העולם החדש). ונואטו היוותה מוקד במשך המאות ה-18 וה-19 למאבק בין הבריטים לצרפתים על השליטה בה, ולבסוף הייתה קולוניה שהתחלקה בין צרפת לבריטניה (חלק מהאיים בבעלות בריטניה וחלק צרפת). המשטר האנגלו-צרפתי נגמר ב-1980, אז ונואטו (שכקולוניה נקראה New Hebrides) קיבלה עצמאותה. כיום בונואטו יש כ-300,000 תושבים.

 

 

 

 

 

 

 

 


ביטחון אישי

אני הרגשתי בטוחה בונואטו במהלך היום. בלילות אין בכלל תאורה בכבישים וברחובות ולא יצאתי מהמלון. האנשים בונואטו עשו עליי רושם טוב. אני כמובן תמיד ממליצה לשמור על שכל ישר.


איך מגיעים?

אני הגעתי בטיסה לפורט וילה מניו קלדוניה, וזו אופציה אחת אם ברצונכם לשלב את ונואטו בטיול בדרום האוקיינוס השקט. ישנן גם טיסות ישירות מכמה ערים באוסטרליה. כדי להגיע ל-Espiritu Santo צריך לקחת טיסת פנים, שהיא די יקרה (כ-600-700 ש״ח הלוך חזור). אופציות נוספות – ניו זילנד, פיג׳י ואיי שלמה.



מה עושים?

אז מה יש לראות בונואטו? האי המתויר (וגם הגדול ביותר) הוא אספיריטו סנטו עם חופי התכלת היפהפיים, ואפשר למצוא בו מלונות, קבינות ובונגלו זולים מאד. האי פשוט יותר ופחות אורבני בהשוואה לפורט וילה (גם פורט וילה לא מאד מפותחת מבחינה אורבנית, אבל הכל יחסי).

פורט וילה, הבירה, נמצאת כאמור באי קטן יותר – Efate,  והיא העיר הגדולה בונואטו. Efate ואספיריטו סנטו (או בלשון המקומיים, סנטו). יש לציין שלמרות שאספיריטו סנטו הוא האי המתויר יותר, גם באי Efate יש חופים יפים מאד ושם גם צולמה אחת העונות של הישרדות בארה״ב.

 

מעבר לכך, ב-Efateיש עדיין שבטים ילידיים מקומיים שחיים כמעט לגמרי כמו לפני הקולוניאליזם (בלי חשמל, בנייה מסורתית,

 

 

 

 

 

 

 

 

מתקלחים בטבע, חלק מהילדים נמצאים עם ההורים ולא הולכים לביה״ס אלא לומדים איך לגדל מזון, לבנות טיפי, לטפל באמצעות צמחי מרפא ודברים נוספים.

יש לציין שלא מגיעים לשבטים לבד ועצמאית אלא רק עם מדריך.

אז איך הכי נכון לטייל? לקחת סיורים בלבד, פחות מומלץ לשכור רכב והאוטובוסים לא אמינים.

קישורים לכמה סיורים בפורט וילה: סיור של יום מלא סביב Efate, כולל ביקור בשבטים ילידים, הלגונה הכחולה, מפלי Evergreen, חופי תכלת ועוד. זה סיור שאני עשיתי ואני ממליצה.

 

בנוסף, יש סיורים, כולל סיורים מוסקים להרי געש בפורט וילה – בקישור הזה.

פורט וילה – מרכז העיר פורט וילה מאד מזכיר ערים באפריקה, הוא לא מאד מעניין אבל נותן הצצה לחיי היומיום של התושבים בונואטו. הוא נמצא למרגלות חוף יפה (לא לרחצה, מדובר באזור של מרינה) אבל יש בו כמה בתי קפה ומסעדות נחמדות. יש גם שוק וחנויות מקומיות. לדעתי שווה להקדיש לו ביקור של שעה שעתיים.

ב-Espiritu Santo, הרבה יותר רגוע – מה שיש לעשות הוא בעיקר ללכת לים ולהנות מהחופים היפהפיים, ההריסות של המשחתת האמריקאית SS Coolidge, ה-Blue Hole, לגונה כחולה (יש כזו גם ב-Efate) ומספר מערות. אפשר לסגור טיולים בקלות דרך המלון או לקחת מוניות במחירים משתלמים. 



שפה ואוכל

בונואטו יש כ-130 ניבים מקומיים, אבל השפה המדוברת העיקרית היא Bislama, שפה קריאולית שמורכבת מניב מקומי ואנגלית. רוצים להגיד שלום? אמרו yo!



איפה ישנים?

בפורט וילה לדעתי אין הרבה המלצות טובות שהן value for money, אבל ריכזתי לכם כמה ב-Efate:

The Melanisian – היה במיקום 

מעולה – מרחק הליכה מהעיר, מסעדות וברים, wifi טוב (לא מובן מאליו).

Grand Hotel &Casino 

Cocomo Resort

Moorings Hotel

מקומות מומלצים ב-Espiritu Santo:

הכי מומלצים, חמודים וטובים וב-value for money הם Lonnoc Beach Lodge.

המלצות נוספות:

Nohe Ocean Views Beach Bungalow

Island View Cottages

Barrier Beach Resort

 

למידע ותוכן נוסף, אתם/ן מוזמנים/ות לעקוב אחריי באינסטגרם.

תודה שקראתם/ן,

אלה

 

ונואטו
ellatravelworld