fbpx

בואו לטייל איתי בבחריין

שתפו לחברים וחברות

הזמינו מלון עכשיו:

בחריין

הכתבות האחרונות מבלוג הטיולים שלי:

חפשו אותי במדיה:
ellatravelsworld

באינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר

שאלה? רעיון? דברו אליי

המלצות לטיול בבחריין, רק שעתיים טיסה מישראל, יעד חמים בזמן החורף הישראלי, בטוח ונעים לבטן גב וקניות. מתאים לסופ״ש. בואו לטייל איתי בבחריין.

בחריין – יעד קרוב ומושלם לסופ״ש

מחפשים/ות לנסוע לחו״ל קצר וקרוב? קבלו יעד חמים באמצע החורף, רק שעתיים וחצי טיסה מישראל: בחריין.

בחריין היא מדינת איים באזור המפרץ הערבי/פרסי (תלוי את מי שואלים), היא מורכבת מכ-50 איים ועוד 33 איים מלאכותיים והיא מחוברת ליבשה באמצעות גשר שמחובר לערב הסעודית. ניתן להגיע לבחריין עם דרכון ישראלי במסגרת הסכמי אברהם. 

בחריין היא גם שער למזרח, ואפשר לבקר בה כקונקשן בדרך ליעדים במזרח (פיליפינים לדוגמא). 

 

לדף הטבות שלי לחצו כאן

מחפשים/ות ביטוח נסיעות? נחלים עושים לכם השוואת מחירים בין חברות הביטוח ומוצאים לכם את הפוליסה הכי משתלמת ומותאמת לצרכים שלכם – לחצו כאן לעוד מידע

לכתבות נוספות בבלוג לחצו כאן

טיול בבחריין, מתחילים!


קצת היסטוריה והווה

השם בחריין בערבית משמעו ״שני הימים״ (the two seas). بحر (בחר=ים בערבית), והסיומת ״יין״ שמתארת זוג/שניים. בירת בחריין היא מאנאמה. בחריין כאמור, חתמה עם ישראל הסכם נרמול יחסים במסגרת יחסי אברהם והיא נשלטת על ידי שושלת אל ח׳ליפה משלהי המאה ה-18. כמו עוד הרבה מקומות שיצא לי לבקר בהם ב-2022, גם פה הבריטים שלחו ידיים כמו שהם אוהבים, ובחריין הייתה מדינת חסות של הבריטים מסוף המאה ה-19 עד 1971.  

בשנים האחרונות לפני עזיבתם שרתה מתיחות רבה והתפרעויות נגד הבריטים (מוכר?) לפני גילוי נפט עיקר הכלכלה של בחריין הורכבה משליית פנינים (יש שכונה במאנאמה, עיר הבירה שבה יש את ה-Pearling Path העתיק, שבו מראים את התהליך מרגע שליית הפנינים ועד למכירתן) ודיג. למרות גילוי הנפט, עתודת הנפט בבחריין היא לא מהגדולות במפרץ ועיקר הכלכלה נסמכת על בנקאות, לצד יצוא של נפט ואלומיניום. בבחריין כ-1.8 מיליון תושבים. קצת יותר ממחצית מהתושבים הם אזרחי בחריין ערבים והיתר עובדים זרים – בין אם מערביים שבאו לעבוד בתעשיית הבנקאות או עובדים ממדינות נחשלות. בנוסף, בין ערב הסעודית לבחריין עובר גשר, ומאפשר לסעודים לנסוע לבחריין לסופ״ש, הם בדרך כלל מגיעים לבחריין כדי לשתות אלכוהול ולבלות.

יש לציין שבניגוד לאמירויות, החוויה של הטיול בבחריין היא יותר אותנטית – אתם תפגשו בחריינים בשוק, בחנויות, הם נהגי מוניות, מדריכי טיולים ועוד. יש בחריינים משלל המעמדות אם כי ככלל האזרחים חיים טוב.

 

 

 

 

 

 

 

 

יהדות בחריין

קהילה יהודית בבחריין הייתה קיימת באי כבר במאה ה-7. משפחות של סוחרים יהודים הגיעו אליה מאיראן, הודו ועיראק וכיום יש יהודים בודדים שנותרו והם חיים בנוחות יחסית. השלטון מגלה פתיחות ליהודים ושמור להם מושב בפרלמנט. בשנת 2000 מונה יהודי בשם אברהם דוד נונו לחבר פרלמנט. ב-2006 מונתה הודא עזרא נונו, אחייניתו של אברהם, לשגרירת בחריין בארה״ב.


איך מגיעים?

טיסות ישירות עם Gulf Air , החברה הלאומית של בחריין שהיא מצוינת אבל לצערי לא זולה כל כך, ויש אפשרות לטוס בזול יותר דרך wizz אבל אין טיסות ישירות (זה עם עצירה באמירויות).


דברים שכדאי לדעת

על מנת להיכנס לבחריין, על בעלי דרכון ישראלי להוציא ויזה אונליין בהליך פשוט ובעלות של כ-70 ש״ח לאדם. מדובר בהליך פשוט מאד ואין צורך לפנות לסוכנות שתעשה לכם את זה תמורת תשלום נוסף, אנא היכנסו לאתר הרשמי של בחריין בקישור זה.

שקע החשמל בבחריין הוא לא כמו זה שבישראל (שקע G) ולכן צריך מתאם בינלאומי בעלות של 11-12 ש״ח בקישור הזה.


מתי לנסוע ולכמה זמן?

חד משמעית בין אוקטובר לסוף אפריל, בין לבין חם מדי.

אני ממליצה על חופשה של כ-3-4 לילות בבחריין. אפשר לבוא גם רק לבטן גב באחד

הריזורטים במאנמה עם גישה פרטית לחופי תכלת ואפשר לשלב עם אתרים היסטוריים, מסעדות טובות ושוק. 


קוד לבוש

בריזורטים, מלונות, מסעדות ומועדונים – כרגיל, אין מגבלה. ברחוב עצמו רצוי לא ללכת עם מחשוף, חצאיות ושמלות קצרות, מכנסיים קצרים לגברים או גופיות. עם זאת, הייתי בחצאית 7/8 ובבגדים צמודים והתייעצתי במלון ואמרו שזה בהחלט עובר. כך או כך, לא יעירו לכם אבל כן מקובל לכבד.



אני התארחתי בריץ קרלטון והחוויה בו ייחודית ומדהימה! המחירים יותר נמוכים ממה שחשבתם. יש במלון 14 מסעדות שף, פטיסרי וזה המלון הכשר היחיד בכל בחריין למי שזה חשוב להם. הריזורט עצום, הוא עם גישה לחופים פרטיים, יש לו אי שאפשר להגיע אליו מדי יום ביאכטה שמוציא המלון.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זה גם מלון מושלם למשפחות – פעילויות רבות לילדים ומספר בריכות. בנוסף יש 2 ברים (זה מקום עצום). בריץ יש גם מרכז wellness שכולל את הספא הכי גדול שראיתי בחיי, שבגדול נראה כמו ארמון לצד חדר כושר ובריכות (בנוסף לבריכות של המלון, יש בריכה מחוממת גדולה בספא). עלות ממוצעת לזוג ללילה (או זוג פלוס תינוק/ילד קטן) היא כ-1500 ש״ח ללילה במרץ-אפריל. לקישור למלון לחצו כאן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שני דברים שחשוב לי לציין בהקשר זה: אני הייתי אורחת של הריץ קרלטון והוזמנתי על ידם לבחריין וזה אחד המלונות הכי יוקרתיים שהייתי בהם, hands down והייתי באיי סיישל, בורה בורה ועוד מקומות עם ריזורטים יוקרתיים. ממליצה בחום.

אופציות נוספות הן Four Seasons הידוע ואופציה יותר low budget אבל עדיין מצוינת זה ה-Intercontinental.

מה עושים בבחריין?

בחריין קטנטונת. אפשר להספיק הרבה במעט זמן.

דברים מעניינים לעשות:

Pearling Path – בהחלט המקום הכי אותנטי ותרבותי, מדובר בשכונה שעברה שיקום, שבה עברה תעשיית הפנינים, החל משליית הפנינים בים, הגעה למיון ניקוי ולחנויות. יש שם בתי קפה (ישבנו בבית קפה מ-1937) לצד מסעדות חדשות ועדכניות, מוזיאונים ועוד.

רובע ​​Adliya – רובע חיי הלילה של מאנאמה, לצד מסעדות פיוזן ויוקרה. 

 

 

 

 

 

 

טיול יום לעץ החיים – עץ ענק שנמצא כ-40 ק״מ ממאנמה (אפשר לסגור דרך המלון), עץ ענק ויפה שצמח באמצע השממה במדבר, נחשב לתופעת טבע ומושך אליו אלפי תיירים בשנה. מדובר בעץ בן 400 שנה, שענפיו מגיעים לגובה של 10 מטרים ושורשיו נטועים לעומק של עד כ-50 מטרים.

“באב אל בחריין” ושוק מנאמה – שוק יפה ולא מאד גדול, כל האזור מאד מאפיין את בחריין האותנטית. 

מצודת בחריין– אתר מורשת עולמי, שנבנה לפני כ-3000 שנה ושופץ על ידי הפורטוגזים במאה ה-16.

גן העדן האבוד של דילמון – פארק מים גדול עם כ-18 מגלשות. מתאים לילדים. מידע נוסף בקישור.

מירוצי פורמולה 1 בחריין – מסלול שמארח מירוצי פורמולה 1 מדי שנה בחודש מרץ. מידע נוסף בקישור.

מסגד פאתח Al Fateh Grand Mosque – אחד המסגדים הגדולים בעולם, די נחמד. עשיתי סיור בפנים ויש יותר הסבר שם על תולדות האיסלאם ופחות על המסגד. אין צורך בלבוש צנוע, מחלקים בורקה בכניסה.

שופינג – בבחריין יש גם אופציות שופינג לא רעות בכלל אבל לא ניסיתי על בשרי, פחות חיפשתי שופינג בטיול הזה. יש שני קניונים עיקריים ועיקר ההמלצות הן סביב בגדים ואביזרים, בכל מה שקשור למוצרי חשמל וטכנולוגיה המחירים דומים לישראל (בדקתי כי בדיוק התקלקל לי האייפון, וכבר הסתכלתי על עוד מוצרים). 

לשאלות ולעוד תמונות וסרטונים מבחריין ויעדים נוספים, מוזמנים/ות לעקוב אחריי באינסטגרם.

 

בחריין
ellatravelworld