fbpx

בואו לטייל איתי באיי קוק

שתפו לחברים וחברות

הזמינו מלון עכשיו:

הכתבות האחרונות מבלוג הטיולים שלי:

חפשו אותי במדיה:
ellatravelsworld

באינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר

שאלה? רעיון? דברו אליי

איי קוק היא מדינת איים פצפונת בדרום האוקיינוס השקט, כ-15,000 תושבים בלבד ואולי החופים הכי יפים שתראו בחייכם. לא מאד מתוירת, מאד בטוחה וחוויה של פעם בחיים בהתחייבות.

 

הכירו יעד מבודד בדרום האוקיינוס השקט, בקצב אחר עם החופים הכי יפים שראיתי בחיי – ברוכים הבאים לסוף העולם – איי קוק, מדינת איים פצפונת באוקיינוס השקט.

לפני שמתחילים:

לדף הטבות שלי לחצו כאן

מחפשים/ות ביטוח נסיעות? נחלים עושים לכם השוואת מחירים בין חברות הביטוח ומוצאים לכם את הפוליסה הכי משתלמת ומותאמת לצרכים שלכם – לחצו כאן לעוד מידע

לכתבות נוספות בבלוג לחצו כאן

מוזמנים/ות לבקר באינסטגרם שלי לתכנים נוספים שלא עולים באתר

 

 

איי קוק נמצאים בדרום האוקיינוס השקט, מערבית לפולינזיה הצרפתית.
המדינה מורכבת משתי קבוצות איים והאי המרכזי הוא רָרוֹטוֹנְגָה – Rarotonga,
שהכביש שמקיף את כולו – באורך 32 ק״מ בלבד.!ררוטונגה היא גם עיר הבירה ורוב תושבי האיים (כ-15,000) גרים בה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

היסטוריה

תושביה המקוריים של איי קוק הם מאוֹרִים (Māori) – תת קבוצה של הפולינזים. כזכור מהפוסט על פולינזיה הצרפתית, הפולינזים יצאו מאסיה בסירות בחיפוש אחר יבשה ואיים נוספים סביב 1500 לפנה״ס וגם לאחר מכן. 

ההערכה היא שהמאורים התיישבו באיי קוק ספציפית במאה ה-6 לפנה״ס.

איי קוק הם חלק מחבר העמים הבריטי, ויחסי החוץ שלהם מופקדים בידי ניו זילנד וכל תושבי איי קוק מחזיקים בדרכון ניו זילנדי, אך ההיפך הוא לא הנכון – ניו זילנדים הם אינם אזרחי איי קוק, וצריכים להוציא אשרה כדי לעבור לגור שם.

האיים קרויים על שם קפטן ג׳יימס קוּק, מגלה הארצות הבריטי הנודע שהגיע לאיים ב-1773 ו-1779.


מתי נוסעים?

הזמן הכי טוב לביקור באיי קוק הוא בין אפריל לנובמבר, בין דצמבר לחודש מרץ יש סיכוי שיתפוס אתכם גשמים טרופיים.

 

 

 

 

 

 

 

 


איך מגיעים?

נכון לדצמבר 2022, ניתן להגיע לאיי קוק בשתי דרכים:
דרך טהיטי (פולינזיה הצרפתית), בטיסה של כשעתיים או דרך אוקלנד (ניו זילנד), טיסה של כ-4 שעות. העלויות של כרטיס טיסה מפולינזיה מתחילות מכ-140 דולר לכרטיס. העלויות מ/ל ניו זילנד עומדות על כ-250-450 דולר.


כמה זמן?

במצב אידיאלי, הייתי ממליצה להקדיש לאיי קוק בין 7-10 ימים. 

אם אתם באזור של ניו זילנד + פולינזיה הצרפתית או מחפשים יעד אקזוטי מרוחק ומבודד בעלויות לא גבוהות ובטוח מאד לטיול – איי קוק זה לגמרי המקום.


מה יש לעשות?

החיים באי די פשוטים, יש שווקים, דאון טאון נחמד, המון מסעדות וברים כיפים לאורך החוף. יש גם את האזור ההררי והירוק יותר שיש בו טרק חוצה כמעט את כל ררוטונגה דרך שבילים (כ-3-4 שעות טרק קל-בינוני) שמסתיים במפלי Wigmore שאפשרי לשחות בהם. בעיניי הקסם העיקרי הוא החיים באי – island life, אנשים מאד לבביים וחברותיים, הכל נע בקצב איטי אך לא מעצבן. אני מודה שלמרות שביקרתי בלא מעט מקומות בעולם, כולל איים טרופיים. משהו בבידוד של איי קוק מהעולם, העובדה שמדובר ביעד לא מתויר, מרוחק ונמצא בדרום האוקיינוס השקט פשוט מרגיש שונה (לטובה).

רָרוֹטוֹנְגָה מוקפת לגונה יפהפייה שבה אפשר לצלול ולשנרקל – החיים מתחת למים די מלהיבים. בין יולי לאוקטובר ניתן לצפות מהאי בלוויתנים שמגיעים לאזור.

בימי ראשון יש את שוק האוכל המקומי, ו-3 פעמים בשבוע ישנן הופעות של הריקודים המקומיים והמנהגים המקומיים של איי קוק ב-Umu Experience (צריך לתאם מראש, בתשלום).

קישור לתיאום מראש ומידע נוסף על ה-Umu Experience.

מלבד ררוטונגה – איי קוק מפורסמים בזכות המים בגוונים שאני אישית לא ראיתי בשום מקום אחר – באי אייטאטקי Aitutaki. 

לאי אייטאטקי אפשר להגיע בטיסה של כשעה שיוצאת מררוטונגה באמצעות Air Rarotonga. 

אם אין לכם/ן זמן לבקר כמה ימים באי אייטאטקי – ועדיין רוצים לחוות את היופי הייחודי שלו, זה לגמרי אפשרי לעשות טיול של יום עם טיסה air rarotonga שכוללת: טיסה, מדריך מקומי, הפלגה, שנרקולים, ארוחת צהריים ושתייה. ניתן להזמין את הטיול באתר של air rarotonga בקישור הזה.

מה עם חיי לילה? – יש מספר ברים beach bars על החוף, אי אפשר לפספס על הדרך הראשית אבל הם בעיקר קורים בסופ״זש, באמצע שבוע די מת שם.

האי עצמו אפילו פשוט יותר מררוטונגה אבל יש בו כמה ריזורטים יפהפיים ואפשר להנות שם מהתבודדות מוחלטת מהעולם ומכמה מהחופים והשנרקולים הכי יפים באזור דרום האוקיינוס השקט – כולל צדפות ענק!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לינה

איי קוק פשוטים יותר מבחינת ההיצע בהשוואה לפולינזיה הצרפתית. גם הריזורטים היותר יוקרתיים – לא מספקים את חוויית היוקרה המשוגעת שיש בטהיטי ובטח ובטח לא בבורה בורה. 

עם זאת – החופים והמים באייטאטקי יפים יותר מבורה בורה וגם המחירים והעלויות לחופשה באיי קוק נמוכים משמעותית. ריזורט 5 כוכבים באייטאטקי יעלה קרוב ל-50% פחות בהשוואה לפולינזיה.

 

איך מטיילים?

הכביש ההיקפי של האי המרכזי, ׳ררוטונגה׳ הוא באורך 32 ק״מ בלבד, ויש קו אוטובוס אחד בכל כיוון נסיעה שעוצר בשלל תחנות לאורך הדרך. עלות נסיעה היא 12 ש״ח, אבל ב36 ש״ח אפשר לקנות כרטיס שמספיק לכמות נסיעות גדולה (לא זכור לי אם זה כרטיס שמספיק למספר ימים או לכמה נסיעות בלבד, בכל מקרה זו עלות משתלמת ביותר). 

אופציה נוספת היא לשכור רכב! אני התארחתי על ידי משרד התיירות של איי קוק שנתנו לי רכב שכור וככה טיילתי בכל מיני פינות באי. שימו לב הנהיגה באיי קוק היא בצד שמאל!

עלויות

עלויות לחופשה באיי קוק – האיים זולים יותר גם מפולינזיה הצרפתית וגם מניו זילנד. אפשרי למצוא מקומות מעולים לישון בהם ב-700-900 ש״ח ללילה (ממליצה על Sunset Resort) כולל ארוחת בוקר. 

בריזורטים הכי יקרים באי אייטאטקי (Pacific Resort) אנחנו מדברים על כ-1200-1600 ש״ח ללילה, ואתם בגן עדן. לשם השוואה, בבורה בורה המחירים מתחילים מ-1000-1200 דולר ללילה.

מחפשים משהו יותר זול? בהחלט ניתן למצוא הוסטלים ב 70 דולר כמובן שהתמורה בהתאם. כמו כן – עלויות האוכל יכולות להגיע לכ-80-100 ש״ח ליום לבנאדם.

 

אינטרנט באיי קוק

אין פה הרבה wifi ובטח לא חינמי, ממליצה לקנות סים מקומי דרך ׳vodafone׳ בעלות של 100 ש״ח ל-5 ג׳יגה כולל שיחות.

שקע החשמל הוא לא כמו זה שבישראל ולכן צריך מתאם, המלצה למתאם בינלאומי בעלות של 11-12 ש״ח בקישור הזה.

 

אין צורך בויזה לאיי קוק למחזיקי דרכון ישראלי.
גילוי נאות: התארחתי על ידי משרד התיירות של איי קוק.

 

לתכנים נוספים, בואו לעקוב אחריי באינסטגרם

 

אלה

 

 

ellatravelworld